برایان کلارک

برایان کلارک

برایان کلارک (متولد 2 ژوئن 1932) نمایشنامه نویس و نویسنده تلویزیونی بریتانیایی است، که بیشتر با بازی خود به نام "زندگی به کیست" به شهرت رسیده است، که بعداً آن را در فیلمنامه اقتباس کرد. کلارک در یک شهر آهنگر در بریستول، انگلستان متولد شد. کلارک در دانشگاه ناتینگهام تحصیل کرده است. او با مگی کلارک، همسر اول خود ازدواج کرد و دو پسر بزرگ کرد. کلارک در مدارس، کالج ها و دانشگاه ها تدریس کرده و از سال 1968 - 1972 عضو گروه نمایشی دانشگاه هال بوده است.
در سال 1970، او یک نمایش تلویزیونی، لاستیک؟ او چند سال پس از تولید تلویزیونی، فیلمنامه را برای صحنه اقتباس کرد. نسخه بازسازی شده در سال 1978 موفق به دریافت جایزه انجمن تئاترهای وست اند شد. بعداً در همان سال، وی این نمایش را به ایالات متحده آورد، ابتدا در Folger در واشنگتن دی سی، و پس از آن اولین بار در سال بعد در برادوی برگزار شد. او در سال 1975 نمایشی با موضوع مضمون خودکشی مساعد نوشت. پس از آن کلارک این قطعه را با اقتباس از فیلمی که در سال 1981 اکران شد.
کلارک نمایشنامه های تلویزیونی دیگری از جمله Easy Go ، Operation Magic Carpet ، The Saturday Party و The Country Party را نیز نوشته است. Telford's Change (1979)، در مورد یک بانکدار بین المللی که به عنوان مدیر شعبه کوچک می شود، یک مجموعه تلویزیونی با حضور پیتر بارک ورث است. کلارک اولین قسمت از همه موجودات بزرگ و کوچک را نوشت (1978).
کلارک همچنین تئاتر گروهی را که در سال 1971 توسط کتاب هنرهای تئاتر منتشر شده، نوشت و در آن خلاصه ای از جنبش تئاتر گروهی را بیان کرد و سه رویکرد تئاتر گروهی را ترسیم کرد.
کلارک در حال حاضر با همسر دوم خود، نویسنده و درمانگر، در برایتون زندگی می کند. کلارک بنیانگذار ناشر Amber Press بود.

کتاب های برایان کلارک