ادوارد راث استاین

ادوارد راث استاین

ادوارد بنیامین راث استاین (متولد 16 اکتبر 1952) منتقد آمریکایی است. راث استاین در اوایل کار خود انتقاد موسیقی را نوشت، اما بیشتر به دلیل تحلیل انتقادی موزه ها و نمایشگاه های موزه مشهور است.
راث استاین دارای B.A است. از دانشگاه ییل (1973)، کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی از دانشگاه کلمبیا و دکترای تخصصی از کمیته اندیشه اجتماعی دانشگاه شیکاگو (1994). علاوه بر این، راث استاین در دانشگاه براندیس در رشته ریاضیات کار فارغ التحصیلی انجام داد. او مدتها در نیویورک تایمز بود، اما خرید (پرداخت نقدی که به کارمندان پیشنهاد شد، با جبران خسارت بر اساس مقیاس کشویی تعداد سالهایی که برای کارفرما گذرانده بودند) را از روزنامه گرفت و به روزنامه پیوست. مجله ی وال استریت. وی در سال 2020 نوشت که "در نیویورک تایمز، آزادی بیان جای خود را به فشار گروهی داد و بحث به ارعاب تبدیل شد."
راث استاین منتقد فرهنگی نیویورک تایمز بود، به ویژه دامنه و عمق موزه های بزرگ و کوچک را یکی یکی بررسی می کرد. وی به عنوان منتقد موسیقی برای The New Republic و به عنوان منتقد اصلی موسیقی برای Times کار کرده است. راث استاین برنده دو بار جایزه ASCAP Deems Taylor برای نقد موسیقی است و در سال 1991 به بورس تحصیلی گوگنهایم تعلق گرفت.

کتاب های ادوارد راث استاین