جرالد رز

جرالد رز

جرالد همبدون سیمور رز (متولد 1935) تصویرگر انگلیسی کتاب های کودکان است. او با به رسمیت شناختن تصویرگری بهترین کتاب کودک در سال توسط یک موضوع انگلیسی، مدال کیت گرینوی 1960 را از انجمن کتابخانه دریافت کرد. این کتاب Old Winkle and the Seagulls بود، که توسط همسرش الیزابت رز نوشته شده و توسط Faber and Faber منتشر شده است.
رز در هنگ کنگ متولد شد. در طول جنگ جهانی دوم پدرش اسیر جنگ شد و خواهر و مادرش در اردوگاه بازداشت غیرنظامی استنلی مورد بازداشت قرار گرفتند. وی در دانشکده هنر Lowestoft و آکادمی سلطنتی تحصیل کرد.
الیزابت (ملقب به الیزابت جین پریتی) و جرالد رز شروع به تولید کتاب های کودکان کردند، الیزابت می نوشت و جرالد تصویرگری می کرد. چگونه سنت فرانسیس گرگ را رام كرد توسط فابر در سال 1958 منتشر شد. جرالد سال بعد وقتی كتابداران با تشخیص وافل به شهر می روند، تمایز را به عنوان نایب قهرمان مدال گرینوی تحسین كردند.
در سال 1979 جرالد رز برنده جایزه Premio Critici در Erba در ایتالیا برای "Ahhh!" استورک گفت (فابر ، 1977).
رز در هاوو، ساسکس شرقی زندگی می کند.

کتاب های جرالد رز

روباه و زاغ


شیر و موش


مسابقه ی خرگوش و لاک پشت


مرغ پر حنا


لاک پشت دانا


کلوچه زنجبیلی به شکل آدمک


راز قلعه ی سرخ


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟