ناصر فیض

ناصر فیض

ناصر فیض (زادهٔ ۲ خرداد ۱۳۳۸) شاعر طنزپرداز ایرانی است. وی دارای نشان درجه یک هنری است. او در دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش اجتماعی برگزیده شده است.  اثر او با عنوان فیض‌بوک در بخش شعر نامزد جایزه کتاب فصل شده‌است. ناصر فیض در سال ۱۳۳۸ خورشیدی در شهر قم در خانواده روحانی به دنیا آمد و اصالتاً اهل روستای آلنی مشگین شهر است، پدر وی شیخ ابوالفضل فیض مشکینی (متوفی در ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۷) پسردایی آیت‌الله علی مشکینی است، او همچنین در برخی جشنواره‌ها به عنوان داور حضور داشته‌است. نخستین آشنایی او با آثار طنز از طریق مطالعه نوشته‌های عزیز نسین نویسنده اهل ترکیه بود. فیض اولین کتاب خود را در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد. املت دسته‌دار شامل ۵۸ قطعه شعر طنز در قالب‌های غزل، رباعی و مثنوی است و موضوعات آن اغلب فرهنگی و اجتماعی است.
علاوه بر آن، فیض آثاری را از زبان ترکی استانبولی به فارسی ترجمه کرده‌است. او همراه با شهرام شکیبا یکی از دو داور برنامه تلویزیونی قند پهلو است. فیض همچنین ترانه‌هایی نیز سروده‌است که برخی از آن‌ها اجرا شده‌اند.
فیض دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است و از سال ۱۳۷۲ در شهر تهران سکونت دارد. او عضو شورای عالی موسیقی و شعر صدا و سیما و شورای شعر دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز هست. همچنین در ۱۳۹۲–۱۳۹۴ در برنامه تلویزیونی قند پهلو که از شبکه آموزش ایران با موضوع شعر طنز برگزار می‌شود به عنوان کارشناس داوری در کنار شهرام شکیبا و با اجرای رضا رفیع حضور دارد

کتاب های ناصر فیض

املت دسته دار


فیض بوک


نزدیک ته خیار


فیضا له