علی تقوی

علی تقوی

علی تقوی متولد سال 1358 در شهر بابل و دارای مدرک دکترا زبان و ادبیات فارسیست. شرح زندگینامه از زبان خود نویسنده: اینجانب از آنجاکه همواره از همان سالهای نوجوانی، علاقة خاصی به متون ادبی و شاعران و نویسندگان قدیم و معاصر ایران داشته‌ام، تحصیلات تخصصی خود را در زمینة ادبیات ادامه دادم و در فاصلة سالهای 1376 تا 1382 از دانشگاه شهید بهشتی تهران دانش‌آموختة رشتة زبان و ادبیات فارسی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد شدم.
در این سالها، از سویی، همواره از دغدغه‌هایم، تحقیق و پژوهش در حوزة ادبیات و به‌ویژه در دو حوزة ادبیات معاصر، و تحلیل و واکاوی تعامل ادبیات و دیگر هنرهای فاخر ایرانی بوده که در قالب حدود بیست مقاله تاکنون به چاپ رسیده است، و از سویی دیگر، شوق آموختن، مرا وا‌داشت تا تحصیلات خود را در مقطع دکتری از سرگیرم. پس، از مهرماه 1390 تحصیلاتم را در رشتة زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داده‌ام.
از دیگر فعالیت‌های اینجانب، می‌توان به دبیری چندین همایش و نشست تخصصی فرهنگستان هنر ازجمله «ادبیات مکتب اصفهان»، «مولانا و هنر»، «جلوه‌های قرآن کریم در ادبیات فارسی» و «ادبیات دورة غزنوی» و همچنین تدریس در دانشگاه اشاره کرد.

کتاب های علی تقوی

حسین منزوی


مشفق کاشانی


نصرالله مردانی


سلمان هراتی