گابور مته

گابور مته

گابور مته، پزشک مجارستانی-کانادایی است. با سابقه درخانواده‌درمانی، وی علاقه خاصی به رشد و آسیب در دوران کودکی و تأثیرات بالقوه مادام العمر آنها بر سلامت جسمی و روانی، از جمله در بیماری خود ایمنی، سرطان، اختلال بیش فعالی و نقص توجه،اعتیاد و طیف گسترده‌ای از موارد دیگر، دارد.
او که اکنون از عمل بالینی بازنشسته شده‌است، با سفر در آمریکای شمالی و در خارج از کشور در مورد این موضوعات صحبت می‌کند. رویکرد او نسبت به اعتیاد با توجه ویژه به جمعیتهای بومی در سراسر جهان، بر روی آسیب روانی که بیماران وی متحمل شده‌اند تمرکز می‌کند و این موضوع را در بهبودی آنها مطرح می‌کند. ماته در کتاب خود در قلمرو ارواح گرسنه: برخوردهای نزدیک با اعتیاد، در مورد انواع آسیب‌های وارد شده توسط معتادان و اینکه چگونه این امر بر تصمیم‌گیری آنها در زندگی بعدی تأثیر می‌گذارد، بحث می‌کند.
او به ارتباط بین سلامت ذهن و بدن اعتقاد دارد. وی چهار کتاب تألیف کرده‌است که در آن موضوعاتی از جمله اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی، استرس، روانشناسی رشد و اعتیاد کاوش شده‌است. او همچنین به‌طور منظم در روزنامه‌های ونکوور سان و گلوب اند میل به عنوان ستون نویس خدمت می‌کند.

کتاب های گابور مته

افسانه ی عادی بودن


زمانی که تن نه می گوید