کتاب زمانی که تن نه می گوید

When the body says no
کند و کاو پیوند فشار روانی-بیماری بهای فشار روانی پنهان
  • 10 % تخفیف
    165,000 | 148,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 56414
مترجم :
شابک : 978-6222462444
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

وقتی بدن نه می گوید
When the Body Says No
کد کتاب : 84162
مترجم : ثریا قاضی محسنی
شابک : 978-6222810894
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 388
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زمانی که تن نه می گوید اثر گابور مته


آیا یک نفر می تواند به معنای واقعی کلمه از تنهایی بمیرد؟ آیا چیزی به نام «شخصیت سرطانی» وجود دارد؟ این کتاب با تکیه بر تحقیقات علمی و چندین دهه تجربه ی نویسنده به عنوان یک پزشک شاغل، پاسخ هایی به این سوالات مهم و دیگر سوالات مهم در مورد تأثیر پیوند ذهن و بدن بر بیماری و سلامت و نقش استرس و مسائل عاطفی فردی در بستر مجموعه ای از بیماری های رایج ارائه می دهد.

- نقش ارتباط ذهن و بدن را در شرایط و بیماری هایی مانند آرتریت، سرطان، دیابت، بیماری قلبی، IBS و ام اس بررسی می کند.
- بر اساس تحقیقات پزشکی و تجربه بالینی نویسنده به عنوان یک پزشک خانواده است
- شامل هفت مورد از شفا - اصول شفا و پیشگیری از بیماری ناشی از استرس پنهان است
کتاب زمانی که تن نه می گوید ده ها مورد مطالعه و داستان روشنگرانه را به اشتراک می گذارد، از جمله افرادی مانند لو گریگ (ALS)، بتی فورد (سرطان سینه)، رونالد ریگان (آلزایمر)، گیلدا رادنر (سرطان تخمدان)، و لنس آرمسترانگ (سرطان بیضه).
این کتاب یک کتاب پرفروش بین المللی است که به پانزده زبان ترجمه شده است. کتاب زمانی که تن نه می گوید یادگیری و شفا را ترویج می کند، و شامل بینش های متحول کننده ای است در مورد اینکه چگونه بیماری می تواند به بدن راه حل هایی برای نه گفتن به آنچه ذهن نمی تواند یا نمی خواهد بپذیرد، ارائه دهد.

کتاب زمانی که تن نه می گوید

نکوداشت های کتاب زمانی که تن نه می گوید
In this important book, Dr. Gabor Maté combines a passionate examination of his patients' life histories with lucid explanations of the science behind mind-body unity.
در این کتاب مهم، دکتر گابور ماته یک بررسی پرشور از تاریخچه زندگی بیمارانش را با توضیحات روشن از علم پشت صحنه وحدت ذهن و بدن ترکیب می کند.
Richard Earle, Ph.D.

The interviewees' stories are often touching and haunting
داستان های مصاحبه شوندگان اغلب تأثیرگذار و آزاردهنده هستند.
Quill & Quire

قسمت هایی از کتاب زمانی که تن نه می گوید (لذت متن)
مری، زنی بومی در اوایل چهل سالگی باقدوبالایی تکیده، و برخوردی آرام و احترام برانگیز، هشت سال بود که با شوهر و سه فرزندش بیمار من بودند. در لبخندش سایه ای از شرم و خجالت موج میزد و سایه ای از خودکوچک بینی. به آسانی می خندید. زمانی که چهره همیشه جوانش از هم باز می شد ناخودآگاه همین واکنش را در دیگری به وجود می آورد. هنوز وقتی به مری می اندیشم قلبم گرم میشود و از اندوه می گیرد. اند تا زمانیکه نخستین نشانه های بیماری که به زندگی بری در نهایت پایان بخشید، زنگ خطر را به صدا در نیاورده بودند، من و مری زیاد با هم گفت وگو نمی کردیم. آغازش بسیار ساده بود: یک سوزن نوک انگشتش را سوراخ میکند و چندین سال به درازا میکشد تا خوب شود. ردش به بیماری رینولدز گرفته میشود که در آن رگهای کوچکی که به انگشتان خون می رسانند تنگ می شوند و اکسیژن کافی به بافت ها نمی رسد. می تواند به قانقاریا برسد و متأسفانه این اتفاق برای مری افتاد.