مهدی طائب

مهدی طائب

مهدی طائب (متولد ۱۳۳۸)، داماد غلامحسین حقانی و برادر حسین طائب (رئیس سازمان اطلاعات سپاه) و رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار است (این قرارگاه بعد از انتخابات ۱۳۸۸ جهت مقابله با جنگ نرم تشکیل شده‌است)، وی از منتقدین جریان‌هایی از قبیل اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی است.
وی در سال ۱۳۵۳ تحصیلات حوزوی‌اش را در حوزهٔ علمیهٔ قم آغاز کرد. او طی جنگ ایران و عراق فعال بوده‌است و اکنون از فعالان پژوهش و دفاع از انقلاب اسلامی است. عمدهٔ فعالیت‌های وی در قالب نقد مخالفان یا منتقدان نظام یا بعضی سران اصلاح‌طلبان است.
او در ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ در اظهار نظری که در رسانه‌ها بازتاب زیادی پیدا کرد، سوریه را سی و پنجمین استان ایران و استانی استراژیک دانست و گفت:
«اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد، اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم، چون اگر سوریه را نگه داریم، می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم، اما اگر سوریه را از دست بدهیم، تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم».
مهدی طائب در ۲۹ آذر ۱۳۹۴ برای شرکت در پنجمین دورۀ انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد، اما صلاحیت وی به دلیل عدم شرکت در آزمون خبرگان از سوی شورای نگهبان احراز نشد.

کتاب های مهدی طائب

تبار انحراف 1


دشمن شدید