ماریولینا ونتزیا

ماریولینا ونتزیا

 ماریولینا ونتزیا (ماترا، 1961) نویسنده، فیلمنامه نویس و شاعر ایتالیایی است. او پس از مدت ها زندگی در فرانسه در رم زندگی می کند.
او نویسنده رمانی است که در سال 2007 برنده جایزه کامپیلو شد: "هزار سال که من اینجا هستم"، منتشر شده توسط Einaudi، یک حماسه خانوادگی در گروتول، یک شهر کوچک در بازیلیکاتا، که داستان انسانی پنج نفر را روایت می کند. چند نسل از زمان اتحاد ایتالیا تا سقوط دیوار برلین.
در سال 2009 او با ژانر زرد آزمایش کرد و برای Einaudi "بیا گیاهان در میان سنگ ها" را منتشر کرد که در Matera و دوباره در Basilicata اتفاق می افتد. پس از آن رمان «از کجا باد می‌آید» که در سال 2011 برای Einaudi منتشر شد. در سال 2013 او «Maltempo» را با بازی ایما تاتارانی، همان نخست‌وزیر معروف در بیا، بین سنگ‌ها، منتشر کرد. سریال تلویزیونی Imma Tataranni - معاون دادستان از قهرمان این دو رمان و دو رمان بعدی با نام های Rione Serra Friday و Via del Riscatto الهام گرفته شده است.
او چندین مجموعه شعر منتشر کرده است و به عنوان فیلمنامه نویس درام های تلویزیونی، برای The Team، Don Matteo و مجموعه های متعدد دیگر کار کرده است.

کتاب های ماریولینا ونتزیا

معجزه های دیگر