ربیع جابر

ربیع جابر

ربیع جابر متولد سال 1972 ، رمان نویس لبنانی می باشد. جابر در دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) در رشته فیزیک تحصیل کرد. او همچنین سردبیر آفاق (به عربی آفاق به معنای افق در عربی)، مکمل فرهنگی هفتگی روزنامه بین المللی پان عرب الحیات است.
کتاب‌های ربیع جابر به فرانسوی، آلمانی و لهستانی ترجمه شده‌اند، که مهم‌ترین آنها Rahlat al Gharnati (سفر غرناطان) با عنوان Die Reise des Granadiners توسط ناشر Hans Shiler، 2005)، Byretus، شهر زیرزمینی منتشر شده توسط Gallimard در سال 2008 است. ] و دروز بیلغراد. هیکایت حنا یعقوب (دروزی بلگراد) در نقش Druzowie z Belgradu. Historia Hanny Jakuba توسط Biuro Literackie در سال 2013، [3] و برخی از آثار او در گلچین بیروت39، که به مناسبت بیروت به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال 2009 منتشر شد، گنجانده شده است. گلچین شامل آثار برخی از نویسندگان عرب زیر 39 سال است.
در سال 2010، جابر در فهرست نهایی جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی عربی (IPAF) که به عنوان جایزه بوکر عربی نیز شناخته می‌شود، برای کتاب آمریکا، که برای فیلم آمریکا نیز اقتباس شده بود، قرار گرفت.
در 27 مارس 2012، جابر برنده جایزه بین المللی ادبیات داستانی عربی (IPAF) که به عنوان جایزه بوکر عربی نیز شناخته می شود، برای کتاب خود "دروزی بلگراد" اعلام شد.

کتاب های ربیع جابر

اعترافات


دروز بلگراد