مارک لاوویی

مارک لاوویی

مارک لاوویی (متولد 1954) یک استاد کانادایی در اقتصاد در دانشگاه اتاوا و یک ورزشکار سابق شمشیربازی المپیک است. مارک لاووی متولد اتاوا، انتاریو، کانادا، استاد گروه اقتصاد در دانشگاه اتاوا است، جایی که تدریس را در سال 1979 آغاز کرد. او دکترای خود را از دانشگاه پاریس-1 گرفت. او علاوه بر انتشار نزدیک به دویست مقاله در مجلات داوری، کتاب‌هایی نیز نوشته است که از جمله آنها می‌توان به اقتصاد پساکینزی: مبانی جدید (2014)، مقدمه‌ای بر اقتصاد پساکینزی (2006)، ترجمه به چهار زبان، مبانی اقتصاد اشاره کرد. تحلیل اقتصادی پساکینزی (1992)، و همچنین اقتصاد پولی: رویکردی یکپارچه به پول، درآمد، تولید و ثروت (2007) با وین گادلی. دومی با روش سازگار سهام/جریان سروکار دارد و در تحلیل خود از آن استفاده می کند.
او با Mario Seccareccia، ویراستار سه کتاب، از جمله یکی در مورد آثار میلتون فریدمن، علاوه بر نوشتن اولین نسخه کانادایی کتاب درسی سال اول Baumol and Blinder (2009) بوده است.
لاووی دانشیار ویراستار دایره المعارف اقتصاد سیاسی (1999) بوده و استاد مدعو در دانشگاه های بوردو، نیس، رن، دیژون، گرنوبل، لیموژ، لیل، پاریس-1 و پاریس-نورد بوده است. و همچنین دانشگاه کرتین در پرث، استرالیا.
لاووی همچنین پژوهشگر IMK در بنیاد هانس بوکلر در دوسلفورف و همکار سیاست در موسسه برودبنت در تورنتو است. او در مدارس تابستانی پساکینزی در کانزاس سیتی، موسسه اقتصاد لوی و برلین سخنرانی کرده است.

کتاب های مارک لاوویی