سایرس های اسمیت

سایرس های اسمیت

 سایرس های اسمیت (Cyrus Highsmith) (زاده ۱۹۷۳) طراح حروف، تصویرگر و نویسنده آمریکایی است.
پس از فارغ التحصیلی از دانشکده طراحی رود آیلند در سال 1997، او در Font Bureau در بوستون به عنوان طراح ارشد تایپ کار کرد تا اینکه در سال 2016 کارخانه ریخته گری تایپ خود، Occupant Fonts را تأسیس کرد و در کنار کارفرمایان سابق خود از طریق سرویس Type Network توزیع می کرد.
برخی از معروف ترین حروف های اسمیت عبارتند از Zócalo که توسط روزنامه مکزیکی ال یونیورسال استفاده می شود و سری Antenna که در چندین طرح مجلات و همچنین توسط فورد و وب سایت رسمی جنگ ستارگان استفاده شده است. سایر مشتریان برای فونت های سفارشی عبارتند از: وال استریت ژورنال، مارتا استوارت لیوینگ، La Prensa Gráfica از السالوادور، ESPN، و Men's Health. حروف چاپی او Prensa و Relay برنده Bukvaːraz 2001 شدند! جایزه ای که توسط ATypI (انجمن بین المللی تایپوگرافی) در سال 2001 سازماندهی شد. در سال 2015، سایروس هایسمیت جایزه گریت نوردزیج را توسط آکادمی سلطنتی هنر لاهه دریافت کرد.
هایسمیت علاوه بر طراحی حروف چاپی، از سال 2000 در دانشگاه خود، مدرسه طراحی رود آیلند، تدریس کرده است، در حالی که در آمریکای شمالی، ژاپن و سراسر اروپا در هیئت داوران سخنرانی کرده و در آن شرکت کرده است. او نویسنده Inside Paragraphs: Typographic Fundamentals است که توسط Font Bureau در سال 2012 منتشر شد. او با چاپ خود، Occupant Press، کتاب های کودکان و چاپ های دیگر را منتشر می کند. در سال 2016، های اسمیت فونت‌های Occupant را در پراویدنس، رود آیلند تأسیس کرد، که به انتشار حروف‌نوشته‌های طراحی‌شده‌اش در Font Bureau و همچنین نسخه‌های جدید ادامه می‌دهد.
در سپتامبر 2017، اعلام شد که Occupant Fonts توسط کارخانه ژاپنی Morisawa خریداری شده است و از آن پس به عنوان دفتر نقشه کشی Providence آنها فعالیت می کند، با های اسمیت به عنوان مدیر خلاق آن، و بر فارغ التحصیلان RISD ژوئن Shin، Marie Otsuka و Cem Eskinazi نظارت می کند. دو نسخه اول با همکاری Morisawa عبارتند از Citrine و طیف حروف لاتین A1 Gothic (هر دو برگرفته از تایپ فیس او Allium) که در همان سال منتشر شد.

کتاب های سایرس های اسمیت

درون پاراگراف چه می گذرد؟