رابرت گالدن

رابرت گالدن

رابرت لوتر گالدن (متولد 1931) آهنگساز آمریکایی است. او استاد بازنشسته تئوری موسیقی در مدرسه موسیقی ایستمن است. از سال 1958 تا 1963 به عنوان استاد تئوری در کالج ویلیام کری خدمت کرد. از سال 1963 تا 1997 او استاد دانشکده موسیقی ایستمن بود.
ساخته های گالدن شامل آثاری برای گروه بادی، ارکستر مجلسی و کر می باشد. او از سال 1966 تا 1968 جایزه بنیاد فورد را برای برنامه آزمایشی پروژه موسیقی معاصر در ایستمن دریافت کرد. به عنوان یک نظریه پرداز، گاولدین مقالات و سه کتاب درسی منتشر کرد و مقالاتی را در کنگره ها و دانشگاه های ایالات متحده و بریتانیا ارائه کرد.
او به عنوان داور و مشاور برای چندین ناشر، از جمله انتشارات دانشگاه ییل و پرنتیس هال، خدمت کرد و در هیئت‌ها و کمیته‌های مختلف انجمن‌های تئوری موسیقی، از جمله کمیته فدرال که برای انتخاب سمینارهای تابستانی موسیقی برای بنیاد ملی علوم انسانی انتخاب شد، خدمت کرد. (1981-1982).
او یکی از اعضای اصلی انجمن تئوری موسیقی بود و به عنوان معاون و رئیس آن (1988-1992) خدمت کرد. گاولدین در سال 1997 پس از 34 سال خدمت در مدرسه بازنشسته شد اما عضو فعال جامعه ایستمن باقی ماند. برای قدردانی از دستاوردها و مشارکت های او، بخش تئوری صندوق اکتساب گاولدین برای کتاب های کمیاب در تئوری موسیقی را برای کتابخانه موسیقی سیبلی با تمرکز اولیه بر رساله های نقطه مقابل و مطالعات واگنری تأسیس کرد.

کتاب های رابرت گالدن

کاربرد هارمونی در موسیقی تنال