کارول لاوسن

کارول لاوسن

مادرم که در گیگلزویک، روستایی در یورکشایر دیلز به دنیا آمد و بزرگ شد، به من گفت که از لحظه‌ای که می‌توانستم مداد را در دست بگیرم، هرگز نقاشی را متوقف نکردم. من که در این کشور زندگی می کردم، همیشه دوست داشتم از طبیعت طراحی و نقاشی کنم: گل ها، حیوانات، پرندگان - و علاقه خاصی به افسانه ها داشتم که دائماً آنها را می خواندم.
من در کالج هنر در دانشگاه برایتون تحصیل کردم و در آنجا مدرک هنر و طراحی گرفتم. از آنجا به عنوان یک تصویرگر آزاد شروع به کار کردم و در بخش تحریریه، بسته بندی، تبلیغات و انتشارات کار می کردم. در طول دهه 1980، من برای ضرابخانه فرانکلین کار تولید کردم، و داستان‌های پریان گریم را برای نسخه دوم بشقاب‌های کلکسیونرهای چینی به تصویر می‌کشیدم. پس از آن مجموعه، پنجاه افسانه کلاسیک را برای مجموعه‌ای از بشقاب‌های مینیاتوری و بسیاری از مجموعه‌های دیگر از جمله طرح‌های مجسمه «بچه‌های ملل متحد» به تصویر کشیدم.
در این مدت من به کار در انتشارات ادامه دادم، به تصویرگری کتاب افسانه های کلاسیک پرداختم و همچنین کتاب های کودکانم را نوشتم و تصویرسازی کردم. من مجموعه‌ای از خرس‌های عروسکی جمع‌آوری کرده بودم (بیش از 200!)، و کتاب‌های «خرس‌های طبقه‌ی بالا» را نوشتم و تصویرسازی کردم، شخصیت‌هایی که بر اساس خرس‌های مجموعه هستند. مجموعه انیمیشن استاپ فریم 26 قسمتی بر اساس کتاب ها در سال 2001 برای تلویزیون تولید شد.
من به‌تازگی تصاویر نسخه‌ای از «فندق‌شکن» را که قرار است اواخر امسال منتشر شود، تکمیل کرده‌ام و در حال حاضر روی چاپ‌های چاپ محدود از مناظر اطراف جایی که اکنون زندگی می‌کنم، در حومه ساسکس، کار می‌کنم.

کتاب های کارول لاوسن