کوتی آرتور بورلند

کوتی آرتور بورلند

کوتی آرتور بورلند (زاده 17 سپتامبر 1905 - درگذشته 1983) نویسنده و محقق بریتانیایی بود. او در پلی‌تکنیک ریجنت استریت تحصیل کرد، از دانشگاه وست‌مینستر فارغ‌التحصیل شد و بخش اعظمی از چهل سال حرفه‌اش را از ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۵ در دپارتمان قوم‌نگاری موزه بریتانیا در لندن گذراند. در سال 1950 او متصدی افتخاری موزه مرکز هنر ابی در هرتفوردشایر شد. او برای مدت کوتاهی در نیروی هوایی سلطنتی در طول جنگ جهانی دوم خدمت کرد.

حرفه نویسندگی بورلند موضوعاتی مانند هنر، اساطیر، ادیان باستانی و مردم و فرهنگ های بدوی، به ویژه قاره آمریکای باستان را پوشش می داد. او بیش از چهل کتاب تألیف کرد و در بسیاری از کتاب‌های دیگر مشارکت داشت. برلند در طول زندگی طولانی خود در بسیاری از نشریات از جمله مجله طبیعی تاریخ مشارکت داشت. او در هیئت تحریریه «انسان، اسطوره و جادو: دایره المعارف مصور ماوراء الطبیعه» بود که بیش از 200 آکادمیک و متخصص در آن مشارکت داشتند و همچنین به عنوان منتقد هنری برای بازبینی هنرها خدمت می کرد. بورلند از اعضای مؤسسه سلطنتی مردم‌شناسی و همچنین عضو انجمن زیبایی‌شناسی بریتانیا، انجمن فولکلور لندن و انجمن آمریکایی‌های پاریس بود.

اولین اثر بورلند خدایان مکزیک (1948) بود، موضوعی که تا به حال کشف نشده بود و برای آن روی دست نوشته های مذهبی پیش از کلمبیا تحقیق کرد. او چندین اثر درباره فرهنگ بومیان آمریکا نوشت، از جمله اساطیر سرخپوستان آمریکای شمالی، منتشر شده در سال 1966، مردمان خورشید: تمدن های آمریکای پیش از کلمبیا، که یک دهه بعد منتشر شد، و اینکاها، که در سال 1979 منتشر شد.

بورلند همچنین به دلیل تحقیقاتش در مورد غیبت به عنوان مرتبط با اساطیر و اعمال جادویی مورد توجه است. اولین اثر او در مورد جادو، کتاب‌های جادویی از مکزیک بود که در سال 1953 منتشر شد و به بررسی شیوه‌های غیبی و همچنین انیمیسم، طالع بینی و جادوگری پرداخت. از دیگر کتاب‌های او با موضوع جادو می‌توان به هنرهای جادویی: تاریخ کوتاه (1966)، اسرار غیبت (1972)، و فراتر از علم: سفری به فراطبیعی (1973) اشاره کرد.

از دیگر آثار بورلند می توان به هنرهای کیمیاگران (1967) اشاره کرد که تاریخچه کیمیاگری و چندین کتاب در مورد هنر را مورد بحث قرار می دهد، مانند هنر مردمان اولیه (1953)، مرد سفید عجیب و غریب: بیگانه در هنر آسیا و آفریقا ( 1969)، که هنر بدوی را بررسی می کند، و هنر اسکیمو (1973).

در سال 1965 جایزه ایماگو موندی به خاطر کار و تحقیقاتش به برلند اعطا شد.

کتاب های کوتی آرتور بورلند