علی اصغر سیدآبادی

علی اصغر سیدآبادی

علی اصغر سیدآبادی (زادهٔ ۱۳۵۰ در سیدآباد) مروج کتاب خوانی، نویسنده کودک و نوجوان و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان ایرانی است.
تا امروز حدود ۶۰ کتاب از او منتشر شده که موضوع برخی از آنها مباحث نظری ادبیات کودک و نوجوان و باقی داستان و شعر برای کودکان و نوجوانان است. سیدآبادی در سال ۱۳۹۷ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان یکی از کاندیداهای ایرانی برای دریافت جایزه آسترید لینگرن معرفی شده است.
او در سال ۱۳۹۳ برای مجموعهٔ ۳جلدی «قصه های بز زنگوله پا» به خاطر «استفادهٔ خلاقانه از یک قصهٔ قدیمی برای خلق آثار جدید، پرورش تفکر نقادانه در مخاطب و نگاه طنزآمیز به موضوع» از هفدهمین جشنوارهٔ کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لوح تقدیر گرفت. از دیگر آثار سیدآبادی که جایزه گرفته اند می توان به مجموعه «قصه های شیرین مغزدار» و «خاله سوسکه با کی ازدواج کرد؟» اشاره کرد. هم چنین پژوهش او با عنوان شعر در حاشیه دربارهٔ شعر کودک و نوجوان ایران در ششمین دورهٔ پژوهش فرهنگی سال برگزیده شد.

کتاب های علی اصغر سیدآبادی

اتل متل بچرخان (عددها)


مهمانی در دریا


غول بوس کن حرفه ای (گلاسه)


نوبت شاهنامه خوانی


نوبت شاهنامه خوانی


نوبت شاهنامه خوانی


نوبت شاهنامه خوانی


سی شعر: فردوسی


سی شعر: خیام


گورخر کوچولو و مامانش


فیل بزرگ و خرگوش کوچک


یک کوسه و پنج ماهی


نی نی در بهار (پارچه ای)


کتاب حمامی یکی یکی در زدند


کتاب حمام دنیای رنگی رنگی


کتاب حمامی خونه ما تو دریا


سرگذشت شعر


کتاب حمامی میوه های پرنده


ایران در آستانه تغییر


بابابزرگ سبیل موکتی


یوزی و خال خالی


چشم آهو


ماهک و سیاهک


گورخر گم شده


تولد دوباره


فریدون و پسرانش


عروسی بیژن و منیژه


دوچرخه ی دو پا اسبی


کاخی که فروریخت


شاهی در پوست پلنگ


بیشتر بخوانید

ژانر فانتزی، پرورشگاه تخیل و خلاقیت

زمانی در تاریخ بشر، تمامی آثار ادبی به نوعی فانتزی به حساب می آمدند. اما چه زمانی روایت داستان های فانتزی از ترس از ناشناخته ها فاصله گرفت و به عاملی تأثیرگذار برای بهبود زندگی انسان تبدیل شد؟

چرا باید کودکان را با داستان ها آشنا کنیم

داستان ها نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. کتاب هایی که می خوانند و شخصیت هایی که از طریق ادبیات با آن ها آشنا می شوند، می توانند به دوستانشان تبدیل شوند.