پوریا عالمی

پوریا عالمی

پوریا عالمی (زاده اسفند ۱۳۶۱) نویسنده، طنزنویس و روزنامه‌نگار ایرانی است، که فعالیت مطبوعاتی خود را، با روزنامه نوروز و روزنامه همشهری و مجله گل‌آقا، از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد.
ستون‌های «فال قهوه» و «مادر رجب» در روزنامه اعتماد ملی، ستون «کاناپه» در روزنامه اعتماد، ستون «نشر اکاذیب» در روزنامه قانون، ستون «از هر نظر بی‌ضرر»، «آمبولانس‌چی» و «آچارکشی» در روزنامه شرق، ستون بی‌ضرر در روزنامه نوروز، صفحه طنز شهر بازی در روزنامه همشهری، داستان‌های طنز «آسانسورچی» در مجله چلچراغ، از ستون‌های پر خواننده او بوده‌است.
مجله «نیمکت» ویژه نوجوانان به سردبیری او تا سال ۹۳ منتشر می‌شد که جلوی انتشار آن در خرداد ماه گرفته شد. مجله نیمکت دو سؤال از ده سوالی بود که در استیضاح وزیر آموزش و پرورش دولت حسن روحانی، علی‌اصغر فانی، در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مخالف دولت از وزیر پرسیده شد. مجله نیمکت دقیقا روز قبل از استیضاح در ۴ خرداد ۱۳۹۴ اعلام کرد که «به دلیل مشکلات مالی منتشر نخواهد شد.»
عالمی در بهمن ماه و اسفند ماه ۱۳۹۱ به‌مدت ۳۲ روز، توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در زندان اوین حبس شد. یکی از آثار او تحت عنوان «پنجره زودتر می‌میرد»، نامزد دریافت جایزه هوشنگ گلشیری و جایزه رمان متفاوت واو شد.

کتاب های پوریا عالمی

لکنت


کاناپه چی


آمبولانس چی


اکون آبادی ها


آدم های عوضی


آگهی های مادر رجب


بی ضرر


از هر نظر


کتاب غم


تفنگ بازی


بیشتر بخوانید

6 دلیل برای خواندن داستان های کوتاه

ضرباهنگ سریع، طرح داستانیِ یک وجهی، و وجود ایجاز از ویژگی های «داستان های کوتاه» هستند