لوییس سکر

لوییس سکر

لوئیس سکر که بیشتر با مجموعه "Sideways Stories From Wayside School" و کتاب "گودال ها" معروف است، از نویسندگان موفق ادبیات کودکان امریکاست و آثارش جوایز بسیاری را از آن او کرده اند.

لوئیس سکر در بیستم مارس ۱۹۴۵ در نیویورک زاده شد.هنگامی که ۹ سال داشت، خانواده اش به کالیفرنیا کوچ کرد. او در یک خانواده شاد و معمولی حومه نشین پرورش یافت. او اگرچه مدرسه را دوست داشت و دانش آموز خوبی بود، اما تا دوره دبیرستان و آشنایی با آثار جی دی سلینجر و کورت ونه گات، به خواندن و نوشتن علاقه ای نداشت. دیگر نویسندگان مورد علاقه اش ای ال داکترو ، مارگارت آتوود، ای بی وایت و ریچارد پرایس و کوزو ایشی گورو بودند. پس از دوره دبیرستان به کالج آنتیاک اهایو رفت اما با مرگ پدر برای این که نزدیک مادرش باشد به خانه بازگشت و برای مدت کوتاهی به عنوان فروشنده به کار پرداخت.

سکر دوباره به کالج بازگشت؛ این بار به دانشگاه کالیفرنیا و در رشته اقتصاد به تحصیل پرداخت. در این دوران سکر به عنوان واحد درسی، در یک دبستان به کار پرداخت. کار با کودکان تجربه ای بسیار شیرین و سودمند برای او بود و در زندگی او اثری عمیق بر جا گذاشت. هنگامی که در سال ۱۹۷۶ دانش آموخته شد، تصمیم گرفت که نوشتن برای کودکان را بیازماید که به نوشتن "Sideways Stories From Wayside School" انجامید. نوشتن آن، ۹ ماه به درازا کشید. سکر صبح ها در یک انبار کالا کار می کرد و عصرها می نوشت. اما یک سال نشده بود که کار خود را از دست داد و تصمیم گرفت حقوق بخواند. "Sideways Stories From Wayside School" یک هفته پس از آغاز تحصیل درکالج هستینگز سانفراسیسکو از سوی ناشر پذیرفته شد. او در سال ۱۹۸۰ در رشته حقوق دانش آموخته شد و در کنار نوشتن برای کودکان به کار قضایی پاره وقت مشغول شد تا سال ۱۹۸۹ که کتاب هایش جز کارهای پرفروش شد و توانست تمام وقت خود را به نوشتن بگذراند.

کتاب های لوییس سکر

مدرسه ی کجکی 2


مدرسه ی کنار جاده


تاول


ته کلاس ردیف آخر صندلی آخر


بدون ترمز، از تپه ی وحشت!


رئیس جمهور در مدرسه ی ما


روز تولدم منو دزدیدن؟


وقتی اوضاع بدتر شد؟


مدرسه عجیب تر می شود


آخرین گودال


مدرسه ی کجکی 1


بیشتر بخوانید

چگونگی خلق «شخصیت های کودک» در داستان ها

در این مطلب می خواهیم درباره ی چگونگی به تصویر کشیدن «شخصیت های کودک» در داستان ها صحبت کنیم و درک بهتری را از ویژگی های آن ها به دست آوریم.

مدال نیوبری، نشان افتخار ادبیات کودک

این مدال توسط «انجمن خدمات کتابخانه ای برای کودکان» که بخشی از «انجمن کتابخانه های آمریکا» است به نویسنده ی خوش ایده ی سال گذشته اعطا می شود

چرا باید کودکان را با داستان ها آشنا کنیم

داستان ها نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. کتاب هایی که می خوانند و شخصیت هایی که از طریق ادبیات با آن ها آشنا می شوند، می توانند به دوستانشان تبدیل شوند.