کتاب سی شعر : نیما یوشیج

Nima Youshij
(همراه با تحلیل، زندگی نامه و راهنمای خواندن)
کد کتاب : 108283
شابک : 978-6003209008
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 2 مهر

معرفی کتاب سی شعر : نیما یوشیج اثر سارا محمدی اردهالی

«سی شعر نیما یوشیج»‌، یکی از جلدهای مجموعۀ «سی شعر»‌ است. در هر یک از کتاب‌های مجموعۀ «سی شعر»، به زندگی، تحلیل و آثار یکی از شعرای نام‌آشنا پرداخته شده است. ویژگی خاص و متفاوت کتاب‌های این مجموعه، نسبت به زندگی‌نامه‌های مشابه، این است که زبانی ساده و موجز دارند و نویسنده کوشیده است از همان منظری که خود با شاعر آشنا شده است، نوجوانان را با دنیا و زندگی آن شاعر آشنا کند؛ به همین دلیل این کتاب‌ها نثری صمیمی، ساده و به دور از پیچیده‌گویی دارند. مخاطب اصلی این مجموعه نوجوانانی هستند که می‌خواهند تازه ولی جدی، با شاعران کلاسیک و مدرن آشنا شوند اما نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند. علاوه بر زندگی، آشنایی با دنیا و جهان‌بینی و ویژگی‌های شعری هر شاعر نیز در این کتاب‌ها به چشم می‌خورد.
نیما یوشیج را پدر شعر نو فارسی می‌دانند. او بسیاری از ساختارهای شعر کلاسیک را بهم ریخت و سبک جدیدی در شعر ایجاد کرد.
«سی شعر نیما یوشیج»‌ به زندگی و ویژگی‌های نیما و شعرهای او پرداخته است. شعر نو فارسی با نیما آغاز می‌شود و شناخت این شاعر برای دوست‌داران شعر اهمیت ویژه‌ای دارد. علاوه بر آن، نیما در دورۀ خاصی از تاریخ زندگی می‌کرد، وقتی که او ده ساله بود انقلاب مشروطه اتفاق افتاده است و همین امر بر دنیا و جهان او تاثیر گذاشت. در این کتاب به ویژگی‌‌های آن زمان و اتفاقات سیاسی و اجتماعی آن دوران نیز پرداخته شده است. همچنین در «سی شعر نیما» به تم‌های اصلی شعر‌های او نیز اشاره شده است، تم‌هایی چون تنهایی، غریبی، رنج‌های عشق و... همچنین سی شعر از اشعار نیما نیز به سلیقۀ نویسندۀ کتاب، انتخاب شده است. بنابراین مخاطبان علاوه بر خواندن زندگی نیما و ویژگی‌های زمانه‌ای که نیما در آن زندگی می‌کرد و آشنایی با جهان‌بینی و دنیا و ذهن نیما، می‌توانند به شکل ملموس با شعر‌‌های او نیز آشنا شوند؛ کنار این اشعار، این کتاب راهنمایی برای چگونگی خوانش شعرهای نیما نیز هست که همچون فانوسی می‌تواند باقی راه را برای مخاطب نوجوانش روشن کند.

کتاب سی شعر : نیما یوشیج

سارا محمدی اردهالی
سارا محمدی اردهالی (زاده ۱۴ دی ۱۳۵۴ در تهران) شاعر، کارشناس پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی است.او یکی از بنیانگذاران وب‌گاه آینه است و بعضی شعرهایش را در وبلاگ خود، پاگرد منتشر می‌کند.