کتاب پیاده آمده بودم

I had come on foot
کد کتاب : 108500
شابک : 978-9645066091
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پیاده آمده بودم اثر محمدکاظم کاظمی

کتاب پیاده آمده بودم مجموعه سروده‌های فارسی محمدکاظم کاظمی، شاعر معاصر و بلند آوازه‌ی افغانستان است.
اشعار این مجموعه، فریادهای صادقانه‌ای هستند که مظلومیت مردم قهرمان افغانستان را بازگو می‌کنند. اندوه غربت، درد و رنج آوارگی، تبعید و خشمی مقدس مضامین گنجانده شده در این مجموعه است. با این همه، اندوه، تنها در مرزهای یک ملت و مظلومیت یک سرزمین متوقف نخواهد شد و تا اعماق مظلومیت یک عقیده‌ی راستین، یک ایمان و یک مکتب، در گستره‌ی تاریخ خون‌بار گسترده می‌شود.
قطعات این مجموعه، کارهایی از سال ۱۳۶۷ به بعد هستند و بر حسب تاریخ مرتب شده‌اند. غیر از قالب قطعه، قصیده و مثنوی‌هایی زیبا و دلنشین از این شاعر در مجموعه‌ی حاضر گردآوری شده‌اند.

کتاب پیاده آمده بودم

محمدکاظم کاظمی
محمدکاظم کاظمی (زادهٔ ۱۳۴۶، هرات) شاعر و نویسنده افغان است. کاظمی عضو گروه علمی برون‌مرزی فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. وی در سال ۱۳۹۵ به عنوان دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شد. او برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش فارسی‌زبانان بود.محمدکاظم کاظمی در سال ۱۳۵۴ به کابل کوچ کرد و تا سال آخر دبیرستان در کابل درس خواند. در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و پس از اتمام دوره دبیرستان، کارشناسی خود را رشتهٔ مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد گرفت. از سال ۱۳۶۵ به ...
دسته بندی های کتاب پیاده آمده بودم
قسمت هایی از کتاب پیاده آمده بودم (لذت متن)
چون برگ، رها به دامن بادم عمری است که هم رکاب فریادم با شوم ترین ترانه خو کرده با زلزله های خانه خو کرده با هر نفسی تپیده در دامی با هر قدمی شنیده دشنامی یک درد کهن بلای جانم بود نزدیک ترین دشمنانم بود هر پیک، نشان مرگ باغی داشت پیغام شکستن چراغی داشت هر آینه در عزای ما خندید هر کفش به زخم پای ما خندید هرجا که نشانی از فروغی بود نزدیک اگر شدم، دروغی بود.