کتاب سیصد و شصت و پنج روز در صحبت فردوسی

A collection of 365 poems from Ferdowsi
کد کتاب : 108929
شابک : 978-6222601003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 928
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سیصد و شصت و پنج روز در صحبت فردوسی اثر حسین الهی قمشه ای

آخرین اثر از حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای با عنوان "365 روز در صحبت فردوسی" توسط نشر سخن منتشر شده و برای اولین بار در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران به مخاطبان عرضه شده است. این کتاب، همانند آثار گذشته‌ی این نویسنده، جزء مجموعه‌ی "جوانان و فرهنگ جهانی" منتشر می‌شود، به منظور آشنایی جوانان و نسل جدید با ارثی ارزشمند ادبی و فرهنگی کشور.

الهی قمشه‌ای در این اثر تازه‌ترین مطالب و آموزه‌های موجود در شاهنامه فردوسی را به عنوان یک شناسنامه ملی برای مردم ایرانی به تصویر می‌کشد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آثار این نویسنده این است که او از یک زبان ساده استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از ثروت‌های فرهنگ و ادب فارسی، به تبیین و توضیح شاهنامه فردوسی پرداخته و همچنین به ارتباط آن با دیگر آثار برجسته در داخل و خارج ایران پرداخته است.

کتاب سیصد و شصت و پنج روز در صحبت فردوسی

حسین الهی قمشه ای
حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای زاده ۱۴ دی ۱۳۱۸ خورشیدی ، عارف، فیلسوف، حکیم، مدرس دانشگاه، مترجم، نویسنده، مفسر قرآن و سخنران در زمینه عرفان، ادبیات، هنر، و فلسفه است. وی در نقاشی و خوش‌نویسی نیز آثاری دارد، و به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی مسلط است.وی تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی را به ترتیب در دبستان دانش، دبیرستان مروی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران تا درجه دکتری به پایان برد و نیز تحصیلات حوزوی را نزد پدر و استادان دیگر دنبال کرد. پدر وی فیلسوف، ...