کتاب پنجره فیروزه ای

Turquoise window
خاطرات سه دهه فعالیت فرهنگی حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی
  • 90,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: جمال جمال
    نویسنده:
کد کتاب : 109001
شابک : 978-9642028610
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پنجره فیروزه ای اثر مسلم ناصری

این اثر سرگذشت تلاش های حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی، از کودکی تاکنون است که در راهی نرفته، حرکتی نو پدید آورد. حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی در طول سالیان دراز، ادبیات، منطق، فقه، عرفان، اصول و فلسفه و هیئت را فرا گرفت. او در اوایل انقلاب با شرکت در کلاس های آموزشی تخصصی هنر، از استادان بنام کشور بهره گرفت و در نهایت پایه گذار هنر مدرن در حوزه علمیه شد و صدها طلبه هنرمند را پرورش داد. این کتاب نگارشی برای نشان دادن همت چهل ساله ی این مرد بزرگ است تا سیر زندگی او، محیط پرمهر خانواده، تاثیر عارف بزرگ زمانه علامه حسن زاده و رابطه ی عبدالله حسن زاده آملی با فرزندان و همچنین با هنرمندان و نویسندگان مورد توجه قرار گیرد.

کتاب پنجره فیروزه ای

مسلم ناصری
مسلم ناصری از نویسندگان کشورمان که سر دبیر مجلات ماهک و ملیکاست، ششم فروردین 51 در شهرستان کاشمر دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی را در روستای زادگاهش ،بنده قرا، گذرانید و بعد راهنمایی را در مدرسه شبانه‌روزی شهرستان کاشمر تمام کرد. وی پس از اتمام سیکل راهی قم بسال 1368 شد و دروس حوزه را تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه داد و از محضر استاد و مراجع عظام مکارم شیرازی و سبحانی استفاده کرد. وی ضمن تحصیل علوم دینی با اخذ دیپلم، کارشناسی تاریخ خود را در دانشگاه باقرالعلوم(ع) تمام کرد و کارشناسی&zwn...
قسمت هایی از کتاب پنجره فیروزه ای (لذت متن)
آن زمان که در دبیرستان بودم با فضای فرهنگی در زمان شاه آشنایی نداشتم. نه رادیویی بود، نه تلویزیونی و نه روزنامه ای. اما از زمان طلبگی چرا. قبل از انقلاب وارد حوزه شدم. آن زمان فضایی بود که توی آن فضا شهید مطهری و مرحوم دکتر شریعتی مطرح بودند. من آنچه که از نویسندگان می دانستم کلاسیک بود که در کتابخانه پدر با آن ها آشنا شده بودم. زمانی که به حوزه آمدم بیشترین مساله ای که بود مساله شهید مطهری و دکتر شریعتی بود. آن موقعی که من در سال 52 -53 طلبه شدم، بیشتر مسائل مذهبی مطرح بود. چیزی درباره نویسندگان و هنرمندان مطرح نبود. در حوزه علمیه، مسائل شهید مطهری و دکتر شریعتی مطرح بود که یک عده موافق دکتر بودند و یک عده مخالف بودند و بحث هایی در مدارس بود. سعی می کردیم کتاب های دکتر را پیدا کنیم که سخت پیدا می شد. همان موقع من چند جلد کتاب دکتر را پیدا کرده بودم. فاطمه فاطمه است، حج و سه تا کتاب دیگر. آن موقع من حجره داشتم و طلبه بودم. کتاب ها در حجره بود و این کتاب ها را به خانه نمی بردم. البته هیچ احساس که حاج آقا بفهمد این کتاب ها را دارم نداشتم. هیچ نگرانی از این جهت نداشتم. یادم است که قبل از انقلاب به خاطر خواندن آثاری که در خانه پدر بود به قول معروف یک خورده شعر گفتن ما گل کرده بود. کارهای ادبی را یک خورده دوست داشتم و انجام می دادم. لذا راه می افتادم می رفتم تهران جلو دانشگاه، به بعضی از کتابفروشی ها سر می زدم به ویژه به کتابفروشی «نگاه» می رفتم. ته کتابفروشی اش تعدادی کتاب ارزان قیمت چیده بود و خیلی از کتاب های شعر سهراب سپهری، احمد شامل، اخوان ثالث، یدالله رویایی، مشیری، فروغ فرخزاد، نیما و خیلی از بزرگان را همانجا با مثلا یک تومن دو تومان قیمت های خیلی کم می خریدم و همین کتاب های توی حجره ام بود.