کتاب مبانی اتنوموزیکولوژی

Ethnomusicology An Introduction Comparative Musicology
م‍وس‍ی‍ق‍ی ش‍ن‍اس‍ی ت‍طب‍ی‍ق‍ی
کد کتاب : 110415
شابک : 978-9641224679
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مبانی اتنوموزیکولوژی اثر محمدتقی مسعودیه

کتاب "مبانی اتنوموزیکولوژی" اثر موسیقی‌دان برجسته ایرانی، محمدتقی مسعودی، است. این کتاب به طور کامل با علم موزیکولوژی آشنا می‌کند و نخستین کتابی در ایران است که جامعه موسیقی را به این علم معرفی می‌کند. نخستین بار این کتاب در سال ۱۳۶۵ توسط انتشارات سروش منتشر شد و به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نیز ترجمه و منتشر شده‌است.

محمدتقی مسعودیه در بخشی از مقدمهٔ کتاب توضیح می‌دهد که تاکنون مطالب موسیقی‌شناسی در ایران بیشتر به تاریخ موسیقی اروپا اختصاص داشته‌اند و موسیقی‌شناسی تطبیقی یا اتنوموزیکولوژی به عنوان بخشی از موسیقی‌شناسی سیستماتیک در ایران تاکنون شناخته نشده است. او بر اهمیت معرفی این علم در ایران تأکید می‌کند و توضیح می‌دهد که موسیقی ایران جزء زمینه مطالعات اتنوموزیکولوژی است و همچنین قابلیت مقایسه با موسیقی کشورهای دیگر از جمله کشورهای خاورمیانه اسلامی را دارد. این کتاب به دانشجویان و علاقه‌مندان به موسیقی ایران و سایر کشورهای خاورمیانه اسلامی توصیه می‌شود زیرا معرفی اتنوموزیکولوژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند به تحقیقات موسیقی ایران و دیگر کشورها کمک کند.

کتاب مبانی اتنوموزیکولوژی

محمدتقی مسعودیه
محمدتقی مسعودیه (زادهٔ ۲۰ فروردین ۱۳۰۶ در مشهد – درگذشتهٔ ۱۲ بهمن ۱۳۷۷ در تهران) موسیقی‌دان و آهنگساز ایرانی بود که از او به عنوان «پدر اتنوموزیکولوژی ایران» یاد کرده‌اند.محمدتقی مسعودیه در ۲۰ فروردین سال ۱۳۰۶ در مشهد متولد شد و از کودکی با فراگیری نواختن «ویلن» به موسیقی گرایش پیدا کرد. او در خرداد ۱۳۲۴ دیپلم علمی‌اش را در سن ۱۸ سالگی در شهر مشهد دریافت نمود و در خرداد ۱۳۲۵در سن ۱۹ سالگی موفق به دریافت دیپلم ادبی از مدرسهٔ دارالفنون تهران شد.او تح...
دسته بندی های کتاب مبانی اتنوموزیکولوژی