کتاب سرگذشت استعمار 2

History of colonialism
کد کتاب : 110650
شابک : 978-6000353032
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 346
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سرگذشت استعمار 2 اثر محمد میرکیایی

استعمارگری یک فرآیند تاریخی و اقتصادی بوده که در آن یک کشور یا امپراتوری، مناطق و کشورهای دیگر را تحت سلطه خود قرار داده و نهادهای خود را در آن مناطق ایجاد می‌کند و منافع اقتصادی و سیاسی خود را بهره‌برداری از منابع و نیروی کار این مناطق تضمین می‌کند. استعمارگری به عنوان یک عملیات غالبا بر اساس نیروی نظامی صورت می‌پذیرد و معمولا به تجارت، اقتصاد، فرهنگ، و نظام سیاسی منطقه تحت سلطه تأثیر می‌گذارد.

مجموعه "سرگذشت استعمار" از پانزده جلد تشکیل شده است و به عنوان یک قطعه مهم از تاریخ جهان در نظر گرفته می‌شود. این مجموعه توسط مهدی میرکیایی، یکی از نویسندگان محترم ایران!، نوشته شده است.

در جلد دوم این مجموعه با عنوان "گرگ‌ها با چشم باز می‌خوابند"، در مورد ثروت‌های شگفت‌انگیزی صحبت می‌شود که برای کشورهای اروپایی به نظر ناممکن می‌آمد. این مجموعه روایتی جذاب از ماجراهایی دارد که با آغاز حکومت طولانی ملکه الیزابت مرتبط است و چارچوبی از تاریخ جهان را ارائه می‌دهد.

کتاب سرگذشت استعمار 2

محمد میرکیایی
محمد میرکیایی متولد 1352 در تهران است. اودارای مدرک دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام میباشد وعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. از فعالیت های وی می توان بهتالیف44 كتاب در حوزه رمان، داستان کوتاه و تاریخ معاصر و همجنین ترجمه آثاری چون:فرشته گیسوبلند(کره جنوبی) جادو در شهر بازی(بوسنی و هرزگوین) می باشد.