کتاب سرگذشت استعمار 1

History of colonialism
کد کتاب : 110651
شابک : 978-6000353025
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سرگذشت استعمار 1 اثر محمد میرکیایی

مجموعه کتاب "سرگذشت استعمار" که به قلم مهدی میرکیایی سرایت می‌کند، یک مجموعه شامل پانزده جلد است. این مجموعه کتاب‌ها به عنوان یک پروژه تاریخی جلوه می‌کند و مهمترین رویدادها و آثار تاثیرگذار در دوران استعمار را به تصویر می‌کشد.

جلد اول این مجموعه با عنوان "سفر به آن سوی دریاها" شما را در یک سفر به دوران‌های دور قرن‌ها پیش می‌برد. در این دوره‌های تاریخی، اقوام مسلمان به عنوان ساکنانی در قاره سبز اروپا و قدرت‌های ابرقدرت آمریکا به وجود آمده بودند. این جلد از مجموعه کتاب بازتابی از ماجراها و وقایع جذاب تاریخی دارد و تلاش دارد تا تاریخ استعمار و تأثیرات آن را به خواننده نقل کند.

کتاب سرگذشت استعمار 1

محمد میرکیایی
محمد میرکیایی متولد 1352 در تهران است. اودارای مدرک دکتری تاریخ ایران بعد از اسلام میباشد وعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. از فعالیت های وی می توان بهتالیف44 كتاب در حوزه رمان، داستان کوتاه و تاریخ معاصر و همجنین ترجمه آثاری چون:فرشته گیسوبلند(کره جنوبی) جادو در شهر بازی(بوسنی و هرزگوین) می باشد.
قسمت هایی از کتاب سرگذشت استعمار 1 (لذت متن)
دوسال بعد، واسکو دوگاما دوباره راهی هند شد. گاما هنگامی که به کالیکوت نزدیک می شد، با یک کشتی پر از حاجیان مسلمان که از مکه به هند برمی گشتند، رو در رو شد. کشتی، حامل ۳۸۰۰ مسافر مرد و زن و بچه بود. گاما دستور داد کشتی را در وسط دریا متوقف کنند و از مسافران، دوازده هزار دوکا (واحد پول پرتغال) باج بگیرند. پرتغالی ها سپس کالاهایی را که حدود ده هزار دوکا ارزش داشت از مسلمانان گرفتند و بعد همه ی آن ها را با کشتی شان آتش زدند.