کتاب چه کسی پدرم را کشت؟

Qui a tué mon père
کد کتاب : 110853
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6225707023
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 62
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب چه کسی پدرم را کشت؟ اثر ادوارد لوئی

ادوارد لوئی، در شهـر آلنکورت در شمال فرانسه به دنیا آمد و بزرگ شد. لوئی در خانـواده‌ای فقـیـر کـه تحت حمایت رفـاه دولت بود بزرگ شد. پدرش به مدت یک دهه کـارگـر کـارخـانه بـود تا اینـکه «یک روز در محـل کـار، ظـرف ذخیره‌سازی روی او افتاد و کمرش را له کرد و او را روی تخت گذاشت و برای درد مرفین مصرف کرد» و قادر به کار نبود. مادرش گاه به گاه کاری برای حمام کردن افراد مسن می‌یافت. فقر و نژادپرستی و مسائلی که او در دوران کودکی در خانواده با آنها سر و کار داشت موضوع آثار ادبی او شد. ادوارد لوئی نویسنده‌ی چند رمان است. آثار او در نیویورک تایمز و گاردین منتشر شده است. دو رمان اول او، پایان ادی و داستان خشونت، به سی زبان ترجمه شده و او را به یکی از مشهورترین نویسندگان نسل خود تبدیل کرده‌ است.

کتاب چه کسی پدرم را کشت؟

ادوارد لوئی
ادوارد لویی (Édouard Louis‎؛ با نام اصلی اِدی بِلگُل (Eddy Bellegueule)، زادهٔ ۳۰ اکتبر ۱۹۹۲) نویسنده اهل فرانسه است.خودزندگی‌نامه وی با نام En finir avec Eddy Bellegueule یکی از پرفروش‌ترین کتابهای ادبی فرانسه، تاکنون به ۲۰ زبان منتشر شده‌است. کتاب جنجال آفرین نبردها و تحولات یک زن نیز در سال 2021 نام نویسنده را دوباره در جامعۀ ادبی فرانسه مطرح ساخت و از فروش بسیار بالایی برخوردار شد.برخی منتقدان ادوارد لویی را متهم به «ستیزه‌جویی با قشر فرودست» کرد...
قسمت هایی از کتاب چه کسی پدرم را کشت؟ (لذت متن)
زندگی تو به سادگی ثابت می کند که زندگی ما نه تنها بر اساس کاری که انجام داده ایم تعریف نمی شود بلکه از کارهایی نشات می گیرد که در طول زندگی نتوانستیم آنها را انجام دهیم. زیرا جهان و یا جامعه همواره سد راه ما بود.