کتاب چیستی و چرایی اقتصاد مقاومتی

Chisti Va Cheraee
گفتمان معاصر 2
  • 3,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی
کد کتاب : 114443
شابک : 978-6009313563
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چیستی و چرایی اقتصاد مقاومتی

گفتمان معاصر، عنوان سلسله نوشتارهایی است در تبیین کلیدی‌ترین مفاهیمی که مورد نیاز جامعه‌ی امروز ماست و در بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی مورد توجه یا اشاره قرار گرفته است. این نوشتارها بر آن است که ترسیمی جامع، مستند، کوتاه و ساختارمند در باب این مفاهیم ارائه دهد تا تفسیری متقن و معتبر از این مفاهیم، پیش روی اندیشه‌ورزان و فعالان جبهه فکری انقلاب اسلامی قرار داشته باشد. این نوشتارها با مراجعه به بیانات معظم‌له با هدف اصطیاد و استنباط محورهای برجسته‌ای که در درک عمیق منطق و روند انقلاب اسلامی موثر است، تدوین شده است. این نوشتار به تبیین چیستی و چرایی اقتصاد مقاومتی و تفاوت آن با اقتصاد نظام‌های شرق و غرب می‌پردازد. نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی، همواره با تهدیدها، تحریم‌ها و مانع‌تراشی‌های اقتصادی دشمنان و به عبارتی با یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی مواجه بوده تا بلکه دشمنان از این طریق بتوانند از الگوشدن جمهوری اسلامی برای سایر ملت‌ها جلوگیری بکنند. گفتمان معاصر 2 با هدف دستیابی به فهمی مشترک از اقتصاد مقاومتی در جامعه نخبگانی نوشته شده است. ضرورت‌هایی که نگارش این کتاب را ضروری نموده، عبارت از موارد زیر است:
ـ برخی برداشت های نادرست میان نخبگان از اقتصاد مقاومتی و بروز خلط‌ها و مغالطه‌ها و تحریف‌ها
ـ برخی تلاشها برای ارائه ‌ی تصویری نادرست از اقتصاد مقاومتی به منظور بدبین نمودن افکار عمومی نسبت به انقلاب اسلامی.
ـ امکان سوگیری نخبگان به سمت خروجی ها و نتایج اقتصاد مقاومتی و مغفول ماندن ابعاد نظری موضوع
مدعای نوشتار مزبور بر این نظریه مهم استوار است که «اقتصاد مقاومتی همان نظریه اقتصادی انقلاب اسلامی است.» به تعبیر دیگر: «اقتصاد مقاومتی در بعد اقتصادی نظام جمهوری اسلامی، به مثابه مردم‌سالاری دینی در بعد سیاسی آن است و عدالت‌خواهی، هسته مرکزی آن را شکل میدهد.»
گفتمان معاصر 2 بعد از ذکر مقدمه‌ای کوتاه و مروری بر پیشینه این مقوله، در گام اول چرایی اقتصاد مقاومتی را در دو محور ضرورت‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی تبیین نموده است. چیستی اقتصاد مقاومتی ناظر بر بسط مفهومی و جایگاه نظری آن بیان شده و در بخش سوم و پایانی کتاب، تفاوت میان اقتصاد مقاومتی با اقتصاد سرمایه‌داری و سوسیالیستی مورد تبیین قرار گرفته است.

کتاب چیستی و چرایی اقتصاد مقاومتی

دسته بندی های کتاب چیستی و چرایی اقتصاد مقاومتی