کتاب اخلاق اصالت

The Ethics of Authenticity
کد کتاب : 114824
مترجم :
شابک : 978-6227967159
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 139
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب اخلاق اصالت اثر چارلز تیلور

کتاب « اخلاق اصالت» نوشته « چارلز تیلور» به همت نشر ادیان و مذاهب منتشر شده است.
همه جا صحبت از زوال می شنویم، از جهانی که زمانی بهتر بود، شاید پنجاه سال پیش، شاید قرن ها پیش، اما مطمئنا قبل از اینکه مدرنیته ما را در مسیر مشکوک خود بکشاند. در حالی که برخی از لغزش فرهنگ غرب به سمت نسبی‌گرایی و نیهیلیسم ابراز تاسف می‌کنند و برخی دیگر این روند را به عنوان نوعی پیشرفت رهایی بخش تحسین می‌کنند، چارلز تیلور از ما می‌خواهد که با بحران‌های اخلاقی و سیاسی زمان خود روبرو شویم و از چالش‌های مدرنیته حداکثر استفاده را ببریم.
بر اساس اکثر روایت‌ها مفهوم اصالت، خودشکوفایی است که به نظر می‌رسد کل سنت ارزش‌های مشترک و تعهد اجتماعی را بی‌اثر می‌کند. اگرچه تیلور خطرات مرتبط با حرکت مدرنیته به سوی خودآگاهی را تشخیص می‌دهد، اما به اندازه دیگران سریع نیست که آن را نادیده بگیرد. او خواستار توقف بدبینی فرهنگی است.

تیلور در بحث از ایده‌ها و ایدئولوژی‌ها از فردریش نیچه تا گیل شیهی، از آلن بلوم تا میشل فوکو، خوب را از پذیرش تاثیرات مضر مدرنیته جدا می‌کند. او کل شبکه فکری و اخلاقی را بیان می‌کند که تلاش ما برای خودسازی را با انگیزه ما به سمت خودسازی پیوند می‌دهد، و نشان می‌دهد که چگونه چنین تلاش‌هایی باید در برابر مجموعه‌ای از قوانین موجود، یا شبکه‌ای از سنجش اخلاقی انجام شود.
تیلور با نگاه کردن به قضاوت‌های ساده‌گرایانه و یک جانبه فرهنگ مدرن، با تمایز خوب و ارزشمند از خطرناک‌های اجتماعی و سیاسی، وعده عصر ما را بیان می‌کند. کتاب تقویت‌کننده و تحریک‌آمیز او به چالش مدرنیته توجه میکند و همه ما را به پاسخگویی به آن فرا می‌خواند.

کتاب اخلاق اصالت

چارلز تیلور
چارلز تیلور (Charles Taylor) (متولد ۵ نوامبر ۱۹۳۱ میلادی) فیلسوف سیاسی، اجتماعی و تاریخی، اهل مونترآل کانادا است. وی از جمله شارحین هگل و منتقد مدرنیته است و برخی او را در جرگهٔ اجتماع‌گرایان قرار داده‌اند. رورتی او را در میان مهم‌ترین دوجین فیلسوفانی که اکنون می‌نویسند می‌دانست.تیلور استاد فلسفه دانشگاه مک‌گیل کانادا است و در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۸۹ کتاب‌های «هگل» و «منابع خودشناسی» را نوشته‌است. او کاتولیک است و اعتقاد دارد بد...
نکوداشت های کتاب اخلاق اصالت
The great merit of Taylor’s brief, non-technical, powerful book…is the vigour with which he restates the point which Hegel (and later Dewey) urged against Rousseau and Kant: that we are only individuals in so far as we are social…
شایستگی بزرگ کتاب کوتاه، غیر فنی و قدرتمند تیلور، قدرتی است که او با آن نکته ای را که هگل (و بعدا دیویی) علیه روسو و کانت مطرح کرد، دوباره بیان می کند: اینکه ما فقط تا آنجایی که اجتماعی هستیم، افراد هستیم.
Richard Rorty

Charles Taylor is a philosopher of broad reach and many talents, but his most striking talent is a gift for interpreting different traditions, cultures and philosophies to one another… [This book is] full of good things.
چارلز تیلور فیلسوفی وسیع و با استعدادهای فراوان است، اما بارزترین استعداد او موهبتی برای تفسیر سنت ها، فرهنگ ها و فلسفه های مختلف به یکدیگر است... [این کتاب] پر از چیزهای خوب است.
Alan Ryan

قسمت هایی از کتاب اخلاق اصالت (لذت متن)