کتاب شهر ما : تهران

Tehran
معرفی تهران به نوجوانان _ ایران من (3)
کد کتاب : 114963
شابک : 978-9643793999
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 70
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب شهر ما : تهران اثر پیمان فیوضات

کتاب شهر ما تهران – معرفی تهران به نوجوانان، سومین جلد از مجموعه ایران من است. این کتاب متناسب با ذوق نوجوانان، اطلاعاتی همه جانبه از تهران ارائه می‌دهد. تهران شهری است که روزها بیش از دوازده میلیون جمعیت دارد. شهری که دویست سال پیاپی پایتخت ایران بوده. در دویست سالی که جهان انسان‌ها بزرگ‌ترین دگرگونی‌های تاریخش را تجربه کرده است.
در این کتاب پس از تشریح مختصر جغرافیا و اقیم تهران و دلایل انتخاب این شهر به پایتختی، به تاریخ شهر و مردمانش پرداخته می‌شود. در بخش «در صد سال اخیر چه اتفاقات مهمی در تهران افتاده است؟» با اشاره به تحولات سیاسی-اجتماعی عمده از انقلاب مشروطه تا سال‌های دهه هفتاد شمسی، پلی میان گذشته و حال تهران زده می‌شود. تلاش شده است در پرداختن به تاریخ تهران، به آنچه امروزه از گذشته تهران باقی مانده است اشاره شود، که به این ترتیب تا حد ممکن تاریخ شهر برای مخاطب نوجوان نمودی عینی داشته باشد. در بخش‌های بعدی با تمرکز بیشتر بر تهران امروز، به بررسی ویژگی‌های شهر تهران، مردم این شهر و دیگر جانداران آن پرداخته می‌شود.
موقعیت جغرافیایی، تاریخ تهران، نوع زندگی مردم در تهران قدیم، ویژگی‌های منحصر به فرد شهر تهران، ویژگی‌های مردم، مکان‌های تفریحی و گردشگری، مشکلات شهر تهران و چگونگی اداره‌ی شهر از دیگر موضوعاتی است که در کتاب شهر ما تهران به آنها پرداخته می‌شود.
همراه این کتاب یک نقشه محلات شهر تهران و یک جدول معرفی شهر تهران در دوره‌های مختلف تاریخ، از پیش از پایتختی تا امروز، عرضه شده است.
برخی عکس‌های استفاده شده در کتاب از منابع اینترنتی و عکس‌های آرشیو عکاسان انتخاب شده‌اند که منبع عکس در بخش منابع آورده شده. عکس‌هایی هم که برایشان منبعی ذکر نشده، خود نگارنده کتاب عکاسی کرده است. بیشتر این عکس‌ها در فاصله تابستان ۱۳۹۳ تا خرداد ۱۳۹۴ گرفته شده‌اند.

کتاب شهر ما : تهران

پیمان فیوضات
پیمان فیوضات متولد سال ۱۳۶۰ در تهران و فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی است. از آثار منتشر شده‌ی او: نمایشگاه نگاتیو (مجموعه داستان: نشر آمه، ۱۳۹۰)، آچمزشده‌ها (مجموعه داستان: نشر آگه، ۱۳۸۹)، بندهای خالی (مجموعه داستان: نشر آگه، ۱۳۹۳)، شهر ما، تهران (معرفی تهران به نوجوانان: دفتر پژوهش‌های فرهنگی، ۱۳۹۶). او در سال ۱۳۸۶ کاندید جایزه‌ی ادبی صادق هدایت برای داستان کوتاه «کف دست» و در سال ۱۳۹۴ کاندید جایزه‌ی ادبی هفت اقلیم برای مجموعه داستان «بندهای...