کتاب تعارض

High Conflict: Why We Get Trapped and How We Get Out
چرا در تله می افتیم،چگونه از آن بیرون برویم؟
کد کتاب : 121589
مترجم :
شابک : 978-6225820562
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تعارض اثر آماندا ریپلی

وقتی در خانه با همسرمان اختلاف‌نظر پیدا می‌کنیم و کارمان به مخالفت و درگیری می‌کشد، متوجه نیستیم که در واقع، کار به تعارض کشیده است. البته تنها در جمع خانواده نیست که این وضع شکل می‌گیرد، چراکه درسازمان های کاری و شرکت‌ها و موسسات مختلف هم شاهد چنین اوضاعی هستیم.
این مطلب در کتاب تعارض بحث و بررسی می‌شود و راهکارهای بسیار موثری برای جلوگری از صدمات ناشی از این تعارض‌ها که هم کارکنان و هم صاحبان سازمان‌ها با آن درگیرند پیشنهاد می‌شود. ضمن اینکه باید توجه داشت تعارض همیشه بد نیست، بلکه جنبه‌های مفید گوناگون هم دارد. اشخاص موفق در روابط زناشویی و محیط‌های کاری کسانی‌اند که این دو نوع تعارض را از هم تمیز دهند و در هر زمینه، روش و رفتاری مناسب را به کار گیرند.

کتاب تعارض

آماندا ریپلی
آماندا ریپلی روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی است. او موضوعات برجسته ای را برای تایم و سایر رسانه ها پوشش داده است و در آتلانتیک همکاری می کند. کتاب او باهوش ترین بچه های جهان پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز بود.
قسمت هایی از کتاب تعارض (لذت متن)
اغلب ما به شکلی گرفتار تعارض می شوم با خودمان تعارض شدید ایجاد می :نیم و یا دیگرانی را که می شناسم در حالت تعارض می بینیم. گاه می بینیم کسانی د رنسل های پیایی گرفتار این تعارض می شوند. اغلب می بینیم کسانی در فرهنگ های مختلف همیشه حق به جانب هستند، همیشه فکر می کنند آ ها درست می گویند، می گویند این رفتار آن ها از رفتار دیگران نشات می گیرد. آ» ها بیماری خود را به کسانی نسبت می دهند که پرخاشگر و تهاجمی هستند. بدون در نظر گرفتن حقایق، هر دو طرف متقاعد هستند که خودشان تحت تاثیر رفتار دیگران واکنش تدافعی نشان می دهند و خود را به اتش نزدیک می کنند. اما چگونه این اتفاق می افتد؟ به لحاظ نظری اغلب مردم تقصیر را به گردن خواهر، برادر یا همسایگان خود می اندازند. البته تنها معدودی از ما نمی خواهند به طور دائم در تنش زندگی کنیم، اغلب ما علاقه ای نداریم با دیگران سرشاخ شویم. اگر اینطور است چرا ما همچنان به این رفتار خود ادامه می دهیم؟ چرا به تعارض های خوب و خوشایند باز نمی گردیم؟ این اولین موضوعیست که در این کتاب می خواهیم درباره اش بحث کنیم. این همان مطلبی است که در ساحل بهشت می خواهیم دنبالش بگردیم. در این جا گری فریدمن متخصص شناخته شده تضاد و تعارض را ملاقات می کنیم. کسی که می خواهد وارد سیاست های محلی شود، آن هم به این دلیل که می خواهد این مشکل را از میان بردارد. و شراط را از آنچه هست بهتر کند. برای درک کردن این پدیده، اندکی به تعارض اشاره می کنیم که به آرامی در مکانی که انتظارش نمی رفت شکل گرفت. تعارض ما در برابر آ ن ها به ندرت با آنچه تصور می کنیم که هست همخوانی دارد. این برگرفته تز حکایتی است که جالب ترین بخش این مطلب است، بوته های ذرت هرگز مانند بوته های ذرت نیستند.