کتاب مبانی و کاربرد تمرینات مقاومتی

Principles and Practice of Resistance Training
کد کتاب : 124358
مترجم :
شابک : 978-6006467122
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی و کاربرد تمرینات مقاومتی اثر میکاییل اچ. استون

فصل اول کتاب مبانی و کاربرد تمرینات مقاومتی به مبانی تمرین پرداخته است. علت قرار دادن این بحث در نخستین فصل این است که خواننده درک بهتری از مبانی لازم برای تفهیم علم ورزش پیدا کند، با جزئیات ساختاری فرآیند تمرین آشنا شود و از واژه ها و تعاریف اساسی لازم برای درک بحث­های بعدی (بخش­های 1 تا 4) آگاهی یابد.
شش فصل دوم کتاب (بخش­های 1 و 2، فصول 2 تا 7) به علوم پایه و کاربردی اشاره دارند و زمینه مناسب و مبنای علمی قوی برای کاربرد علمی فراهم می­سازند.
بخش سوم (فصول 8 تا 11) به بررسی سازگاری با انواع مختلف برنامه ­های تمرینی میپردازد و اطلاعاتی پیرامون آزمون­ گیری، نظارت و ارزیابی این سازگاری­ها ارائه میدهد. نکته ویژه در بخش سوم، مشاهده ماهیت مهم نظارت درست بر برنامه تمرینی و چگونگی اثرگذاری نظارت بر بازخورد است که امکان تنظیم و تعدیل برنامه ­ها را در جهت نیل به اهداف به شکل موثرتر و کارآمدتر برای مربی و ورزشکار فراهم می­کند.
فصول 12 تا 14 (بخش چهارم) در ارتباط با گزینش تمرین، مبانی تمرین، تئوری (نظریه) و مهم­تر از همه نحوه طراحی و توسعه موثر برنامه به رشته تحریر در آمده است. تا حد امکان هر فصل به گونه­ ای نوشته شده است که خوانندگان بتوانند مجزا از مطالب دیگر فصول، اطلاعات لازم را به شکل مستقل کسب کنند.

کتاب مبانی و کاربرد تمرینات مقاومتی