کتاب علم داده کاربردی

Practical data science analysis
تحلیل داده های واقعی با اسکریپت نویسی بش
کد کتاب : 124443
شابک : 978-6008906377
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 24 اردیبهشت

معرفی کتاب علم داده کاربردی اثر ابوالفضل خورشیدی

علم داده به عنوان جذاب‌ترین شغل قرن ۲۱ معرفی شده است این حوزه با یک نرخ نجومی در حال رشد بوده و شرکت‌ها و سازمان‌های متعددی به دنبال استخدام نیرو‌های متخصص هستند تا بتوانند معدن طلای داده‌ها را کاوش کرده و بدین ترتیب با کمک داده‌ها موجب هدایت بهتر و موثر‌تر کسب وکار شوند.
علم داده از تقاطع سه حوزه اصلی تشکیل شده است:
ریاضیات و آمار: استفاده از فرمول‌ها و روابط برای مدل‌سازی مسئله و تحلیل آن.
برنامه‌نویسی: توانایی کدنویسی و توسعه برنامه‌ها برای ایجاد خروجی مطلوب بر روی کامپیوتر.
دانش وابسته به حوزه کاری: یعنی همان شناخت و درک درست حوزه‌ی مسئله (رباتیک، پزشکی، مالی، علوم اجتماعی و ...).
برای آن‌که علم داده برای تمامی افراد با هر سطح دانش و تجربه‌ فراگیر شود، لازم است تا در وهله‌ی نخست، داده‌ها را ساده، در دسترس و ملموس کنیم. برای رسیدن به این مهم، در این کتاب اتفاقات و مسائلی را که در کار و زندگی روزمره با آن‌ها سر وکار داریم از دریچه‌ای متفاوت مورد بررسی قرار داده‌ایم و تلاش کرده‌ایم با کمک ابزار‌های ساده امّا قدرتمند، نگاهی نوین، علمی و مبتنی‌بر کدنویسی به چالش‌های زندگی واقعی داشته باشیم.
این کتاب در دو بخش تدوین شده است. 1-اسکریپت نویسی بش( Bash) شامل فصول یک تا هشت 2-تحلیل چالش های دنیای واقعی شامل فصول نه تا شانزده که موضوعات هر فصل به اختصار در پیشگفتار پیوست شده در فایل قابل ملاحظه میباشد.
بعد از مطالعه‌ی مطالب این کتاب، خواننده باید پایه‌ی خوبی برای درک علم داده و کاربرد‌های آن یافته و قادر به انجام پروژه‌های واقعی با کمک اسکریپت‌نویسی بش و قواعد متن‌کاوی آن باشد.

کتاب علم داده کاربردی