کتاب مکتب سه تار

Setar School
دوره ی متوسطه
کد کتاب : 124792
ویراستار : سپنتا حامدی نژاد
شابک : 979-0802641280
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مکتب سه تار اثر علینقی وزیری

درباره‌ی این اثر، به قلم علینقی وزیری می‌خوانیم: «امسال در یکی از جلسات تمرین خرداد ماه هنرستان، کلاس سه تار که ظاهرا دو سه سال از تأسیس آن بیش نمی گذرد، نظر مرا جلب کرد و مصمم گشتم متدی به‌عنوان «مکتب سه تار» ترتیب داده، تمرین ها و اتودهای آن را نیز در فیلمی خود اجرا نموده، تقدیم هنرستان نمایم.
تمرین های روزانه، نوعی از موسیقی فشرده و متراکم است که قوت و حالت و تکنیک را به‌وسیله ی جمله های کوتاه، در دست مجری عادت می دهد و از نظر زیبایی شناسی، هنر را جلو برده، نوازنده را به تقاضاهای بلند هنر می رساند. هر تمرین پس از آنکه با شرایط اجرای تمرین ها عادی و طبیعی نوازنده گشت، می تواند آنها را خود توسعه داده یا در گام ها و مدهای مختلف نیز با تغییراتی به کار برد.»

کتاب مکتب سه تار

علینقی وزیری
علینقی وزیری (۹ مهر ۱۲۶۵ – ۱۸ شهریور ۱۳۵۸) مشهور به کلنل وزیری، موسیقی‌دان ایرانی و از پیشگامان آهنگسازی برای اجرای ارکستری موسیقی ایرانی بود. وی به جهت تأثیرات عمده‌ای که بر موسیقی سنتی ایران گذاشت، از جمله ایجاد روشی برای نت‌نویسی و شیوهٔ تدوین ردیف شهرت دارد.وزیری در تهران به دنیا آمد و به واسطهٔ پدرش در نوجوانی وارد ارتش شد و از همین طریق با موسیقی نظامی آشنا شد. اگر چه در باقی عمرش مدت‌ها در مناسب مختلف نظامی کار کرد و حتی به درجهٔ کلنلی هم رسید، اما علاقهٔ او ب...