کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال - جلد دوم

Multi-variable Calculus and Linear Algebra, with Applications to Differential Equations and probability
کد کتاب : 124908
مترجم :
شابک : 978-6007724170
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 695
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال - جلد دوم اثر تام آپوستل

این کتاب جلد دوم اثر معروف آپوستل است که به فارسی ترجمه و تقدیم می­شود کتاب پس از پیش گفتار مترجم و فهرست مطالب آغاز می­شود. فصل اول به فضاهای خطی می­پردازد. فصل دوم به تبدیلات خطی و ماتریسها اختصاص دارد، فصل سوم دترمینانها را به تفسیر شرح می­دهد، فصل چهارم مقدارهای ویژه و بردارهای ویژه را به طور مشروح ارائه می­دهد. فصل پنجم مقدارهای ویژه عملگرهایی که بر فضاهای اقلیدسی عمل می­کنند را شرح می­دهد. فصل ششم به معادلات دیفرانسیل خطی اختصاص دارد. فصل هفتم دستگاه­های معادلات دیفرانسیل را پوشش می­دهد. فصل هشتم در ارتباط با حساب دیفرانسیل میدانهای اسکالر و برداری می­باشد. فصل نهم به کاربردهای حساب دیفرانسیل می­پردازد. فصل ده انتگرال­های خط را به طور مشروح توضیح می­دهد. فصل یازدهم در ارتباط با انتگرالهای چندگانه می­باشد. فصل دوازدهم انتگرالهای سطح را توضیح خواهد داد. فصل سیزدهم راجع به توابع مجموعه­ای و احتمال مقدماتی می­باشد. فصل چهاردهم به حساب احتمالات اختصاص دارد. فصل پانزدهم در مورد آشنایی با آنالیز عددی می­باشد.
این کتاب همراه با جلد اول آن در بین کتابهای حساب دیفرانسیل و انتگرال منحصر به فرد بوده و این مبحث را به طور جدی ارائه می­دهد و می­تواند برای تمامی رشته ­های ریاضی و مهندسی و همچنین علوم پایه که نظری جدی در مورد این مبحث دارند مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال - جلد دوم

تام آپوستل
تام آپوستل (۲۰ اوت ۱۹۲۳ – ۸ مهٔ ۲۰۱۶) دانشمند در زمینه نظریه اعداد اهل ایالات متحده آمریکا بود. او استاد موسسه فناوری کالیفرنیا بود.
دسته بندی های کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال - جلد دوم