کتاب مریم (س) شاهکار آفرینش

Mary
کد کتاب : 130254
شابک : ‏‫‬‮‭978-9640022603
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 165
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مریم (س) شاهکار آفرینش اثر بتول حاجی غفاری

در گستره‌ی ادبیاتی که به بررسی زندگی انفاس مطهر می‌پردازند، کتاب «مریم (س): شاهکار آفرینش» نوشته‌ی مرضیه محمدزاده و بتول حاجی‌غفاری به عنوان کتابی شایسته در خصوص زندگی حضرت مریم محسوب می‌شود. این کتاب تنها یک افزوده به قفسه‌‌ی کتاب نیست؛ بلکه کتابی است از کوششی کم‌سابقه در معرفی زندگی و مقام حضرت مریم، که به تعبیر قرآن از برگزیدگان بود. شخصیتی که هم در قرآن و هم  در انجیل مورداحترام است. مرضیه محمدزاده، استاد برجسته‌ی مذاهب اسلامی، دانش وسیع خود را در این اثر بکار گرفته است. او، در پی آن است تا جنبه‌های ناگفته‌ی زندگی حضرت مریم، جایگاه او در دین و سهم بی‌مانندش در کتب مقدس را روشن سازد.
کتاب «مریم (س): شاهکار آفرینش»به دو بخش تقسیم شده‌است. بخش اول به زندگی، ویژگی‌های شخصیتی، فضایل و وفات حضرت مریم از منظر قرآن می‌پردازد. بخش دوم، که شامل شش فصل است، تحلیلی عمیق از شخصیت، جایگاه معظم، ارتباط با حضرت مسیح و وفات این بانو را به تصویر می‌کشد، به همان‌گونه که در انجیل مقدس و از دیدگاه علمای مسیحیت آمده است. این کتاب در منظر ادبیات فارسی به عنوان یکی از معدود آثاری که به طور خاص به زندگی و شخصیت حضرت مریم می‌پردازند، وجود دارد.
یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های این کتاب، روایتی از مریم است که نمادی از عشق و تسلیم است. این روایت، سفری از روح را ترسیم می‌کند که قله‌های بلند عبودیت را یکی پس از دیگری طی می‌کند تا به نمایشی از شاهکار آفرینش برسد. داستان او، داستان هر انسانی است که می‌خواهد نور باشد و با نور وجود خود، جهان را روشن کند. «مریم (س) شاهکار آفرینش» تنها یک کتاب نیست؛ بلکه ادای احترامی است به میراث پایدار مریم، گواهی بر قدرت ایمان و منبع الهامی برای کسانی است که در جستجوی درک عمق عشق و زندگی مریم(س) هستند.

کتاب مریم (س) شاهکار آفرینش