کتاب ملت میل

Dopamine Nation
  • 15 % تخفیف
    215,000 | 182,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: لگا لگا
    نویسنده:
کد کتاب : 132641
مترجم :
شابک : ‭978-6227668483‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ملت میل اثر آنا لمبکی

«ملت میل» نوشتۀ دکتر آنا لمبکی، روانپزشک و متخصص اعتیاد، روایتی است از تعامل بین دو احساس لذت و رنج در دنیای مدرن که در‌صدد بررسی علمی «میل» به نحوی است که نشان‌دهد چگونه دنبال‌کردن لذت می‌تواند منجر به شکل‌گیری رنج و درد شود و برای جلوگیری از درد و رنج و یافتن تعادل در ارضای امیال، چه کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم.
لمبکی کتابش را با اذعان به اینکه ما در عصر فراوانی زندگی می‌کنیم آغاز می‌کند؛ عصری که فرصت‌های لذت، بیشتر از همیشه در دسترس است و این فراوانی، درحالی‌که به ظاهر مفید است، اما با خطر مصرف بیش‌از‌حد و ایجاد رفتارهای اجباری و اختلالات مصرف مواد همراه است. دکتر لمبکی از تجربیات بالینی خود برای نشان‌دادن این خطرات استفاده می‌کند و داستان بیمارانی که با اشکال مختلف اعتیاد دست‌و‌پنجه نرم کرده‌اند را به خوانندگان به اشتراک می‌گذارد.
یکی از موضوعات اصلی کتاب «ملت میل»، بررسی «دوپامین» به‌عنوان یک انتقال‌دهندۀ عصبی است که نقش کلیدی در تجربۀ لذت ایفا می‌کند. دکتر لمبکی توضیح می‌دهد که چگونه مغز ما به‌دنبال تجربیاتی است که دوپامین آزاد می‌کنند و ما را به سمت فعالیت‌هایی سوق می‌دهد که لذت‌بخش هستند. با این‌حال، در محیطی که محرک‌های دوپامین بالا‌ به‌طور مداوم در دسترس غالب افراد هستند - از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا خرید آنلاین - ما در‌برابر چرخۀ مصرف، بیش‌از‌حد آسیب‌پذیر می‌شویم. دکتر لمبکی برای اثبات ادعایش‌ از شواهد تجربی استفاده کرده و روایت‌هایی از بیمارانش را تعریف می‌کند که به‌خوبی نشان ‌می‌دهد که دنبال‌کردن بی‌وقفۀ لذت می‌تواند به‌طور متناقضی منجر به افزایش رنج شود. وی همچنین با استفاده از این تجارب، توصیه‌هایی عملی برای کسانی که به‌دنبال کنترل‌کردن رفتارهای افراطی برای ارضای امیال خود هستند، ارائه می‌دهد. اما باید در نظر داشت که راز خوشحالی مداوم، در از‌ بین‌ بردن میل و لذت نیست، بلکه در تعدیل آن است. در‌واقع این کتاب خوانندگان را ترغیب می‌کند تا در رابطۀ خود با لذت و درد تجدید‌نظر کنند و نقشۀ راهی برای زندگی در دنیای مدرن افراط و مصرف برای خودکنترلی ترسیم کنند تا در نتیجه به تعادل، هرچه بیشتر نزدیک شوند. با این اوصاف اگر علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد چگونگی دستیابی به تعادل در عصر دوپامین‌محور زندگی مدرن هستید، این کتاب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

کتاب ملت میل

آنا لمبکی
آنا لمبکه (زاده ۲۷ نوامبر ۱۹۶۷) یک روانپزشک آمریکایی است که رئیس کلینیک تشخیص دوگانه پزشکی اعتیاد استانفورد در دانشگاه استنفورد است. او متخصص اپیدمی مواد افیونی در ایالات متحده است، و نویسنده کتاب متخصص مواد مخدر، چگونه پزشکان فریب خوردند، بیماران گرفتار شدند، و چرا متوقف کردن آن بسیار سخت است. آخرین کتاب او، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز، ملت دوپامین: یافتن تعادل در عصر لذت، در اوت 2021 منتشر شد.