کتاب مگی شوریده

Maniac Magee
کد کتاب : 133465
مترجم :
شابک : 978-6222442682
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب مگی شوریده اثر جری اسپینلی

جفری لایونل مگی یتیم بی‌خانمان، بعد از فرار از شهرش به شهری جدید می‌رسد. شهری دوپاره: پاره‌ای محل زندگی سیاه‌پوستان و پاره‌ای محل زندگی سفید‌پوستان.
مگی کاری جز دویدن و فرار کردن بلد نیست و در نظر اهالی آدمی عجیب و افسانه‌ای است.
مگی شوریده با اینکه سفیدپوست است، در منطقه‌ای سیاه‌پوست‌نشین اقامت می‌کند و زندگی خودش و دیگران را پر می‌کند از حادثه‌های عجیب و غریب.

کتاب مگی شوریده

جری اسپینلی
جری اسپینلی، زاده ی 1 فوریه ی 1941، نویسنده ی رمان های کودک و نوجوان اهل آمریکا است. او زمان خود را در کالج گتیسبورگ، صرف نوشتن داسان های کوتاه می کرد و سردبیر مجله ی ادبی کالج نیز بود. اسپینلی در سال 1977 با یکی دیگر از نویسندگان کودک و نوجوان، آیلین مسی ازدواج کرد و این دو به همکاری هم کتاب های خود را تولید می کنند. جری و آیلین صاحب 6 فرزند و 21 نوه هستند.
قسمت هایی از کتاب مگی شوریده (لذت متن)
می‌گویند مگی شوریده در یک زاغه به دنیا آمده. می‌گویند معده‌اش از جعبه‌ی غلات و قلبش از فنر مبل بوده. می‌گویند او یک سوسک بیست سانتی‌متری را با قلاده نگه می‌داشته و وقتی خواب بوده موش‌ها بالای سرش نگهبانی می‌دادند. می‌گویند اگر می‌دانستی که دارد می‌آید و روی زمین نمک می‌پاشیدی و او روی آن می‌دوید، دو سه مجتمع دورتر، راه رفتنش به آهستگی بقیه‌ی مردم می‌شد. می‌گویند… کدام واقعیت است، کدام افسانه؟ فهمیدنش سخت است.