کتاب زن غمگین

Sad woman
کد کتاب : 13428
شابک : 978-9641855040
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 125
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زن غمگین اثر محسن عباسی

این اثر بیانگر دغدغه های اجتماعی با زبانی رئالیستی است و نویسنده سعی کرده است بسیار ساده بنویسد، متاسفانه مشکلی که امروز در بسیاری از رمان ها و مجموعه داستان ها می بینم یک نوع سنگینی در زبان است که ارتباط گیری را با خواننده دشوار می کند. شخصیت ها و دغدغه های «زن غمگین» پیچیده و خاص نیستند و افرادی اند که ما هر روز با آن ها در ارتباط هستیم.

کتاب زن غمگین

محسن عباسی
محسن عباسی برنده‌ی سیزدهمین دوره‌ی جایزه‌ی گلشیری به‌خاطر مجموعه‌داستان «در هوای گرگ‌ومیش» است. این کتاب جایزه‌ی دوم سیلک را نیز ازآن خود کرد و نامزد هفتمین دوره‌ی جایزه‌ی جلال آل‌احمد هم بود. همچنین مجموعه‌داستان «بی‌وزنی» نامزد جوایز ادبی هفت اقلیم و جلال آل‌احمد شد. از این نویسنده مجموعه داستان «زن غمگین» نیز منتشر شده است.
قسمت هایی از کتاب زن غمگین (لذت متن)
دو سه ماه بعد شیده حس کرد چیزی در صورت یکنواخت زن طبقه سه می بیند که غم زده و گرفته نشانش می دهد. یک بار که برای سامان از حال و روز زن تعریف می کرد، «زن غمگین» از دهانش پرید و به نظرش خوب نشست روی زنه که غمگین بود و مثل آدم های افسرده، بار سنگین غصه به دوش می کشید. یک دفعه که زن فیس و افاده ای طبقه پنجم به بهانه قطع شدن برق آمد دم در و پرسید «شما برق دارین؟» و تعجب کرد که فقط طبقه اول و دوم برق دارند و کرکر خندید و گفت «واه، به حق چیزای ندیده!»، زن غمگین پایین آمد و مثل کسی که در خواب راه برود، یواش سر تکان داد و زیر لب سلام کرد. از آن ها گذشت و شیده از دهانش پرید که «بیچاره، چقدر تو خودشه!»