کتاب عزازیل

Azazeel
کد کتاب : 67101
مترجم :
شابک : 978-9643119805
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 16 اردیبهشت
نوع چاپ : دیجیتال - POD

عزازیل
Azazeel
کد کتاب : 13476
مترجم :
شابک : 978-9643348519
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 482
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب عزازیل اثر یوسف زیدان

این رمان با نام «عزازیل» یا «شیطان» به قلم نویسنده مصری «یوسف زیدان» به رشته تحریر درآمده است. «عزازیل» سال گذشته به عنوان برترین اثر ادبی توانست جایزه ادبی بوکرعربی را از آن خود کند. پیش از این رمان تاریخی این نویسنده مصری در کشورهای اروپایی با استقبال خوانندگان اروپایی روبه رو شده بود. این کتاببه شش زبان اروپایی ترجمه و روانه بازارهای کتاب و مراکز فرهنگی جهان گردید. «توبی موندی» ناشر این کتاب درباره «عزازیل» می گوید: نویسنده این کتاب به خوبی توانسته است با پرداختن به بخشی از تاریخ جهان و با پرداخت مناسب مخاطبان بسیاری را نه تنها در جهان عرب بلکه در سراسر جهان با خود همراه کند.

نام این کتاب در انجیل به معنای «سلطان شیاطین» است و در عهد عتیق، به «خدای شهر اکرون» اطلاق می شود. این رمان که داستان آن در قرن پنجم و در سوریه و مصر اتفاق می افتد، به تاریخچه ی اولیه ی مسیحیت در کشور مصر پرداخته و زمانی را که مسیحیت مذهب رسمی امپراتوری روم شد، بررسی کرده است. به گزارش روزنامه ی گاردین، این کتاب در کشور مصر بسیار جنجال آمیز بوده و مقامات مذهبی این کشور آن را نسخه ی عربی کتاب «رمز داوینچی» توصیف کرده اند.

کتاب عزازیل

رمان عزازیل، از معدود رمان هایی است که نه تنها دارای سبک و اسلوب نگارشی منحصر به فردی است بلکه نویسنده، اطلاعات فراوان و جند جانبه ی خود را در قالبی روایی ریخته و با سبک و سیاقی بسیار مبتکرانه قلب بسیاری از خوانندگان را تسخیر نموده است. این رمان، توجه جهان عرب را به خود جلب کرد. با استقبال مردمی فراوانی مواجه شد و در مدت کوتاهی بیست بار تجدید چاپ شد. نقدها، مقالات متعدد در باره ی آن نوشته و سمینارهای مختلفی برای تحلیل آن، برگزار شد و جوایز متعددی را به خود اختصاص داد. این در حالی است که گنجاندن بحث های الهیاتی، تاریخی، عقاید صوفی و فلسفی به آن رنگ و بویی خاص بخشیده است. ترجمه و شرح این اثر به روش میدانی، کتاب خانه ای و بررسی اینترنتی انجام شده است. به منظور غرابت زدایی از متن، اصطلاحات و عقاید موجود در متن مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و موارد مورد نیاز، با شرح مختصری در پاورقی، به خواننده معرفی گشت. این کتاب در دو فصل تنظیم شده است. فصل اول شامل؛ معرفی نویسنده ، چالش های ترجمه، نحوه ی غلبه بر آن ها و بررسی اصطلاحات است. فصل دوم؛ در سی قسمت تنظیم شده و شامل ترجمه و شرح است. پس از آن واژه نامه ی اصطلاحات برای سهولت کار مترجمان و دانشجویان رشته ی مترجمی تدوین شده و در پایان معرفی منابع صورت گرفته است.

کتاب عزازیل


ویژگی های کتاب عزازیل

برنده ی جایزه ی بوکر عربی سال 2009

برنده جایزه ی بین المللی ادبیات داستانی عرب سال 2009

یوسف زیدان
یوسف محمد احمد طاها زیدان (زاده ۳۰ ژوئن ۱۹۵۸ - ساقلته مصر) یک نویسنده و داستان نویس و روزنامه نگار مصری است که مقالاتی در زمینه تاریخ اسلام و طب هم دارد. وی همچنین به عنوان مشاور در کتابخانه اسکندریه کار کرده‌است.
نکوداشت های کتاب عزازیل
The controversial novel,He merely underlines how ridiculous – and yet dangerous – squabbles between religious sects can be
یک رمان جنجالی، نویسنده تأکید می کند که نزاع های بین فرقه های مذهبی چقدر مسخره و در عین حال خطرناک است.
The Guardian

Azazeel is a novel infused with history, theology, the desire for power, intellectualism, and an inner struggle for answers that means every reader can find a thread that will strike chords both sonorous and discordant
آزازل رمانی است که به تاریخ ، الهیات ، تمایل به قدرت ، روشنفکری و تلاش درونی برای پاسخ دادن است و این بدان معنی است که هر خواننده می تواند نخی پیدا کند که به آکورد اتصال دارد که هم موزون است و هم نا موزون
travelswithacanadian

Ziedan creates a completely believable setting in which to locate his Everyman’s constant questioning about the meaning of life
زیدان یک محیط کاملا باورپذیر را ایجاد می کند که در آن می توانید سوال مداوم همه را در مورد معنای زندگی پیدا کنید.
Brian Maye

قسمت هایی از کتاب عزازیل (لذت متن)
من برای او زمزمه کردم ، "اما آزازل ، تو دلیل شرارت در جهان هستی." "هیپا ، معقول باش. من کسی هستم که شر را توجیه می کند

من تو هستم و من آنها هستم. شما هر زمان که می خواهید یا هر زمان که آن ها می خواهند ، مرا در کنار هم مشاهده می کنید. من همیشه در معرض تحمل سنگین ، گناهان خودم هستم و هر محکوم را تبرئه می کنم. من اراده ، اراده و اراده هستم. من بنده بشریت هستم ، کسی که مومنان را ترغیب می کند موضوعات خیالات خود را دنبال کنند.

اتاق من دایره کوچکی از جهان محسوس من است ، محاصره شده توسط دایره ای بزرگتر که این صومعه است ، من از اولین روزی که سالها پیش در آنجا آمدم دوست داشتم ، جایی که من از آن زمان تاکنون اقامت داشته ام و جایی که ذهنم در ارامش بود که از مدت ها قبل تلاش کرده بودم، تا این که وقایعی که با آنها در رابطه خواهم بود اتفاق افتاد.