کتاب جاسوسان برتر

Top Spies
(معرفی سازمان ها و شبکه های جاسوسی و 100 جاسوس مشهور)
کد کتاب : 14210
شابک : 978-6007633649
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 398
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب جاسوسان برتر اثر حمید عشقی

"جاسوسان برتر" کتابی است نوشته ی "حمید عشقی" که به "معرفی سازمان ها و شبکه های جاسوسی و 100 جاسوس مشهور" می پردازد. فصل نخست این کتاب به قلم "حمید عشقی"، مشهورترین شبکه های جاسوسی را معرفی می کند و فصل دوم آن سازمان های اطلاعاتی در کشورهای مختلف را به خوانندگان می شناساند. فصل سوم که بیشتر حجم کتاب "جاسوسان برتر" از "حمید عشقی" به آن اختصاص دارد، مربوط به معرفی جاسوسان مشهوری است که نام برخی از آن ها را در فیلم ها، سریال ها و رمان های هیجان انگیز جاسوسی شنیده و دیده ایم.
یکی از جذاب ترین قسمت های مطرح شده در کتاب "جاسوسان برتر"، معرفی گروه های جاسوسی مختلف است؛ یکی از این موارد، افرادی بودند که در "شبکه ی جاسوسی پنج نفره ی کمبریج" عضو بودند و از طرف شوروی در نهادهای اطلاعاتی بریتانیا نفوذ کرده بودند. از شوروی شبکه ی جاسوسی دیگری موسوم به "شبکه ی جاسوسی اتمی" نیز در آمریکا مشغول به کار بود. مورد دیگر، اعضای گروه "صلیب دوبله"، یک تیم از جاسوسان آلمان نازی در انگلستان بودند که به وسیله ی سرویس های ضداطلاعاتی بریتانیا، منبعی برای ارسال اطلاعات نادرست به آلمان محسوب می شدند. گروه دیگر اعضای گروه "ارکستر سرخ" بودند که در اردپای اشغالی توسط نازی ها، برای اتحاد جماهیر شوروی جاسوسی می کردند. مطالعه ی "جاسوسان برتر" از "حمید عشقی" موارد بسیار این چنینی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد و با "معرفی سازمان ها و شبکه های جاسوسی و 100 جاسوس مشهور" نقش نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی را در به دست آوردن پیروزی و یا خرابکاری و شکست دشمن، در عرصه های مختلف نطامی، سیاسی و حکومتی به تصویر می کشد.

کتاب جاسوسان برتر

حمید عشقی
حمید عشقی متولد ۱۳۵۱٫ از کودکی علاقه زیادی به خوندن داشت و اولین کتابی که خوانده تن تن و هفت گوی بلورین بود. اساسا کمک استریپ‌های تن تن یکی از نوستالژی‌های وی است. کتابهای ژول ورن و الکساند دوما و کتابهای ادبیات کلاسیک رو خیلی دوست دارد. همیشه مینوشت اما کار حرفه ای نوشتن رو بعد از ابتلا به بیماری سرطان شروع کرد. همیشه آدم شوخی بود و این مسئله بیشتر اوقات تو ارتباطات او باعث ایجاد سوتفاهم می شد. شاید عجیب باشد که اعتقاد دارد شرکت در کلاس‌های نویسندگی کسی رو نویسنده نمیکند. نویس...
قسمت هایی از کتاب جاسوسان برتر (لذت متن)
کریستینا ویتسوکا در شهر جزوی متولد شد. او فرزند فلیکس و ماریا ویتوسکا بود. پدرش یکی از مالکین عمده زمین های کشاورزی در منطقه بود و اجداد او برای مدت بیش از دو قرن این امتیاز را داشتند. او در سن 10 سالگی به همراه هالینا خواهر بزرگترش به مدرسه اورسولین در پوزنان فرستاده شد. خواهر بزرگش پنج سال بعد برای ادامه تحصیلات به مدرسه تربیت بدنی ملکه جادویگا در ورشو رفت، ولی کریستیانا به دلیل بیماری برای استراحت به منطقه ژاکوپن و سپس به کشور سوئیس فرستاده شد. در این کشور بود که کریستیانا به افزایش دانش خود درزمینه فرهنگ آلمان و فرانسه اقدام نمود. در تابستان 1939 و برخلاف توصیه های والدینش، کریستیانا به لهستان بازگشت که در معرض تهدید فزآینده حمله آلمان قرار داشت. بلافاصله پس از حمله ارتش آلمان نازی به لهستان، خانواده کریستیانا اقدام به جمع آوری ملزومات و دارایی های ارزشمند خود نموده و به ورشو نقل مکان کردند. پدر کریستیانا به شهر لووژ رفت و کریستیانا به همراه مادرش در خانه یکی از اقوامش در ورشو اقامت نمود. در این خانه یکی از اعضای نهضت مقاومت لهستان حضور داشت و موفق به جذب کریستیانا در نهضت مقاومت گردید. کریستیانا در نهضت مقاومت با نام رمز باری شناخته می شد و مأموریت یافت تا اقدام به کسب اطلاعات نظامی در خصوص فرودگاه نظامی اوکسی نماید. زمانی که فرد حامل اطلاعات توسط آلمان ها دستگیر شد، کریستیانا در شهر باروینو نزد پدرش مخفی گردید. به زودی مأموریت جدیدی در خصوص کسب اطلاعات درباره نیروهای ارتش آلمان در ورشو به او واگذار گردید.