کتاب زن ظهر

Die Mittagsfrau
کد کتاب : 15065
مترجم :
شابک : 978-9641912187
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 414
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برنده ی جایزه کتاب سال آلمان 2007

معرفی کتاب زن ظهر اثر یولیا فرانک

«یولیا فرانک در «زن ظهر» داستان خانواده «هلنه وورزیش» را در طی بیش از سه دهه روایت می کند.» «نویسنده مفهوم «زن ظهر» را از یک افسانه اسلاوی به وام گرفته است. در این افسانه، زنی، سر ظهر با داس از راه می رسد و خواب مردم را آشفته می کند و از آن ها می خواهد که به مدت یک ساعت هر آنچه را که درباره پنبه ریسی می دانند، تعریف کنند. او که از خواسته «زن ظهر» سر باز زند، نفرین می شود و به سرگیجه و پریشان حالی گرفتار می آید و سرانجام می میرد.
یولیا فرانک در این رمان تلاش می کند در رویارویی با «زن ظهر» (در مفهوم نیاز به بازروایی آنچه که اتفاق افتاده و بازبینی در گذشته و سرنوشت یک زن ستم دیده و در همان حال ستمگر) کلمه های مناسبی را بیابد.»

کتاب زن ظهر

یولیا فرانک
يوليا فرانك متولد 1970، در رشته‌های حقوق، زبان‌های قدیمی آمریکایی، ادبیات مدرن آلمان و فلسفه در دانشگاه آزاد برلین تحصيل كرده است. فرانک از 2001 عضو انجمن مرکزی انجمن پن آلمان است.جذابیت متن‌های فرانک بیش از هر چیز مدیون استفاده صحیح از ارتباطات انسانی است. او در آثار ادبی اخیرش، بیشتر به داستان خانوادگی خود و همچنین تاریخ آلمان پرداخته است. فرانک اهمیت زیادی به این موضوع می‌دهد که اتفاقات واقعی، فقط در خدمت تخیل و الهام قرار گیرند.منتقدان، فرانک را مدت‌ها «دوشی...
قسمت هایی از کتاب زن ظهر (لذت متن)
یک مرغ دریایی بر لبه ی پنجره ایستاده بود. طنین فریادش طوری بود که گویی دریای بالتیک را در گلو داشت. کف موج های دریا، بلند و رنگ آسمان، تند بود. صدایش در میدان شاه پیچید. با منهدم شدن تئاتر، آنجا هم ساکت شده بود. پتر چشم ها را بر هم زد. امیدوار بود مرغ دریایی با حرکت پلک های او بترسد و پرواز کند برود. از زمانی که جنگ به پایان رسیده بود، پتر از سکوت صبح ها لذت می برد. چند روز پیش، مادر تختی در آشپزخانه برایش درست کرده بود. گفته بود، حالا دیگر پسر بزرگی است و دیگر نمی تواند در تخت او بخوابد.