کتاب یک روز دیگر از زندگی

Another Day of Life
کد کتاب : 15777
مترجم :
شابک : 978-9642090723
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب یک روز دیگر از زندگی اثر ریشارد کاپوشچینسکی

یک روز دیگر از زندگی یک کتاب غیرداستانی از سه ماه از جنگ داخلی آنگولا است که توسط نویسنده لهستانی ریشارد کاپوشچینسکی است.
این کتاب شامل توصیف قابل توجهی از تخریب پایتخت آنگولا، لوآندا، تجزیه و تحلیل نقاط ضعف مختلف جبهه جنبش مردمی برای آزادی آنگولا (MPLA)، مکاتبات از طریق تلکس بین کاپوشینسکی و آژانس مطبوعاتی لهستان است. همچنین تاریخچه مختصری از درگیری در آنگولا تا سال 1976 را ارائه می دهد.
کاپوچینسکی درست در میانه ی درام جنگ وارد شد و خود را در دل ماجرا انداخت.او با عبور از هزاران ایست بازرسی که به طور تصادفی نصب شده بودند، جایی که کوچکترین اشتباهی به قیمت جان او تمام می شد، به ثبت برداشت های خود از سربازان جوان - از کوبا، آنگولا، آفریقای جنوبی، پرتغال - در حال مبارزه با یک جنگ مبهم با پیامدهای جهانی پرداخت.این کتاب بررسی آشوب عجیب کشوری که با آزادی تازه کشف شده آن غافلگیر شده می باشد.
این کتاب با همین نام به یک انیمیشن مستند کامل تبدیل شده است. فیلمبرداری قسمت مستند این فیلم از پاییز 2013 در لهستان، آنگولا، پرتغال و کوبا آغاز شد. روز دیگری از زندگی محصول مشترک لهستان، اسپانیا، آلمان، بلژیک و مجارستان است که در سال 2018 به کارگردانی رائول د لا فوئنته و دامیان ننو کارگردانی شده است.این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن 2018 به نمایش درآمد.

کتاب یک روز دیگر از زندگی

ریشارد کاپوشچینسکی
ریشارد کاپوشچینسکی (Ryszard Kapuściński ۱۹۳۲ تا ۲۰۰۷) خبرنگار، نویسنده، شاعر و عکاس لهستانی بود.او فارغ‌التحصیل تاریخ از دانشگاه ورشو بود. در شانزده سالگی، نخستین نوشته‌اش در مطبوعات انتشار یافت. در ۲۴ سالگی خبرنگار خارجی شد و مدت ۲۵ سال را، در آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا در میان شورشیان گذراند. او شاهد ده‌ها جنگ و انقلاب در جهان سوم بوده‌است. کتاب شاه شاهان وی، حاصل مشاهدات او از انقلاب اسلامی ایران بود.
دسته بندی های کتاب یک روز دیگر از زندگی