کتاب نان غربت

Le pain de l'étranger
کد کتاب : 15861
مترجم :
شابک : 978-6222010485
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نان غربت اثر هانری تروایا

این رمان کوتاه، ساده و بی‌رحم، یک شاهکار ادبی بزرگ است. از طریق داستان‌نویسی جذاب و با افسونگری خوشبختی شخصیت‌ها، این اثر زمانی طولانی‌ تراژدی ای را پنهان می‌کند که در حال باروری است. این کتاب به ما نشان می‌دهد که تمامی مشکلات و تراژدی‌های زندگی به احساس و تجربه پدربودن برمی‌گردد، درست یا غلط (کجاست حقیقت و درستی؟). هانری ترویا با شکوهی منحصر به فرد این موضوع را با تمام پیچیدگی‌ها و پیامدهای جنون‌آمیز آن بیان می‌کند.

انتشارات فلاماریون با توانایی درخشان در خلق شخصیت‌های دلچسب، شخصیت‌هایی که از سادگی ظاهری برخوردارند ولی اثرگذاری فراوان دارند، به ما معرفی می‌کند. این شخصیت‌ها به گونه‌ای زنده و نفس‌گیر ترسیم شده‌اند که انگار سال‌هاست در کنار ما زندگی می‌کرده‌اند.

به عبارت دانته در کمدی الهی اشاره کرده‌اید که "نان غربت تلخ است"، و هانری ترویا این تلخی را در بهترین شکل ممکن از طریق یک داستان پرفراز و نشیب به ما ارائه می‌دهد. او به ما یادآوری می‌کند که غربت در واقعیت در دورنمایی و رفتارهای ماست. باید توجه داشت که از نردبان دیگری به بالا نرویم، چرا که قیمت آن از دست دادن چیزهای گرانبها و عزیز به ما پرداخته می‌شود. بله، نان غربت بسیار تلخ است.

کتاب نان غربت

هانری تروایا
هانری تروایا یکی از سرشناس ترین روس شناسان و نویسندگان معاصر فرانسه است. او در ٢٤ سالگی نخستین جایزه ی ادبی خود را دریافت کرد و سپس با نوشتن رمان «عنکبوت» جایزه ی گنکور را از آن خود کرد. از دیگر آثار او می توان به زندگینامه های کاترین کبیر، آنتوان چخوف و پوشکین و کتاب شقایق و برف اشاره کرد.