کتاب کلمات عکاسی

Photospeak
راهنمای اندیشه ها، جنبش ها و تکنیک های عکاسی از آغاز تا امروز
کد کتاب : 16879
مترجم :

شابک : 978-6009197705
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کلمات عکاسی اثر ژیل مورا

عکاسی به بخشی آشنا از زندگی روزمره تبدیل شده است، با این حال بسیاری از ما با جنبه های متعدد تاریخ، زیبایی شناسی و فرآیندهای پیچیده آن ناآشنا هستیم. هدف اصلی این راهنمای فشرده این است که ضروری ترین اطلاعات در مورد عکاسی را در نوشته های کاربرپسند قرار دهد و در عین حال جنبه های جدیدی از تاریخچه غنی آن را آشکار کند.

برخی از نوشته‌ها توصیف دقیقی از تکنیک‌های قدیمی و جدید، از داگرئوتیپ و چاپ پلاتین گرفته تا تصویربرداری دیجیتال ارائه می‌دهند. اینها برای کلکسیونرها مفید خواهند بود. برخی از نوشته‌ها به سبک‌ها و حرکات متنوعی که تاریخ عکاسی را برجسته کرده‌اند، از جمله Photo-Secession، New York Schoo، و Nueva Lente اختصاص دارد. برخی از مدخل ها به بررسی نقش موضوعات، برنامه ها و رویکردهای خاص در عکاسی می پردازند، مانند تبلیغات، مد، استعاره، عکاسی خبری، و جنگ. و در نهایت، چندین مدخل - مجموعه‌ها، گالری‌ها، آژانس‌های عکس، نشانه‌شناسی و غیره- به مسائل مربوط به تفسیر، کسب و نمایش عکاسی می‌پردازند.

مدخل های مربوط به جنبش ها به دسته های روزنامه نگاری کی، کجا، چه کسی و چه چیزی تقسیم می شوند.

چه کسی فهرستی از عکاسان اصلی درگیر با جنبش سبک است. نام‌های با حروف بزرگ نشان‌دهنده پیشگامان یا متخصصان آن رویکرد هستند. افراد خاصی در چندین مدخل ظاهر می شوند. این مورد برای آلفرد استیگلیتز قدرتمند است، برای مثال، که در عکس جدایی، تصویرگرایی و عکاسی مستقیم ظاهر شد. تاریخ و ملیت عکاسان در فهرست ارائه شده است.

کی به معنای لحظه بیشترین نشاط برای یک نگرش خاص نسبت به یا روش عکاسی است. برای مثال، عکاسی مستقیم در پایان دهه 1960 ناپدید نشد، اما در آن زمان اهمیت آن به شدت کاهش یافته بود.

کجا شهرها، کشورها یا قاره‌هایی را که یک جنبش در آنها متمرکز شده است را مشخص می‌کند.

چه چیزی ماهیت، منشأ، و پیامدهای حرکت، سبک و تکنیک را تعریف می کند. ارجاعات متقابل به کل های دیگر با حروف بزرگ نوشته می شود.

کلمات عکاسی دارای مخاطبان گسترده‌ای است: دانش‌آموزان، مجموعه‌داران، متصدیان، محققان و کسانی که صرفا کنجکاو هستند درباره عکاسی بیشتر بدانند. بهترین روش استفاده از این حجم با کاربر متفاوت است. کارشناس می‌تواند از آن برای یافتن حقایق خاص استفاده کند، مثلا سالی که مدرسه عکاسی کلارنس اچ وایت تأسیس شد یا کسی که فرآیند آمبروتایپ را به ثبت رساند. کاربر معمولی‌تر وقتی با اصطلاحات، مفاهیم یا تصاویر ناآشنا در عکاسی مواجه می‌شود، خواندن کتاب از ابتدا تا انتها و سپس مشورت با آن در صورت نیاز مفید خواهد بود.

کتاب کلمات عکاسی

دسته بندی های کتاب کلمات عکاسی