کتاب میل روشن هوس

Objects of desire
(گفتگو با لوئیس بونوئل)
کد کتاب : 17421
مترجم :
شابک : 978-0050515518
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 335
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب میل روشن هوس اثر خوزه دلاکولینا

"میل روشن هوس"، یک مجموعه از گفتگوهایی بین خوزه کولینا و پرز تورنت با لوئیس بونوئل، فیلمساز سوررئالیست اسپانیایی، می‌باشد. او آثار معروفی همچون "سگ اندلسی"، "جذابیت پنهان بورژوازی"، "ویریدیانا" و "میل مبهم هوس" را خلق کرده است. بونوئل به‌عنوان یک نابغه در سینمای سمبلیک و فراواقع‌گرایانه محسوب می‌شود که به تحقیق در موضوعات اخلاقی و اجتماعی و نقد ایدئولوژی‌های نظام بورژوازی دنیای غرب می‌پردازد.

او یک تابوشکن، معلم اخلاق و سوررئالیست آوانگارد بوده که با آثار خود به مخالفت با ایده‌ها و ارزش‌های اجتماعی مطرح در جامعه پرداخته است. او فیلم "سگ آندلسی" را در سن ۲۹ سالگی و در دوران سینمای صامت ساخته، که به عنوان "مشهورترین فیلم کوتاه ساخته شده تاکنون" شناخته می‌شود. در پایان زندگی‌اش، فیلم "میل مبهم هوس" را با فاصله‌ای بیش از ۴۸ سال از آثار اولیه‌اش ایجاد کرد. این فیلم به عنوان شاهکاری در کارگردانی شناخته شد و جایزه بهترین کارگردانی از هیئت ملی نقد و بررسی فیلم و اجتماع ملی منتقدین سینما را از آن خود کرد.

در طول زندگی‌اش، بونوئل همواره به دنبال حقایق پنهان و ناگفته‌ها بوده است که از دیدگاه‌های رسمی و معمولی پنهان می‌ماند. این مجموعه گفتگوها شامل مطالب جذاب و ناب از بونوئل درباره زندگی و آثارش است که تا کنون جایی شنیده یا خوانده نشده‌اند.

کتاب میل روشن هوس

خوزه دلاکولینا
خوزه دو لا کالینا (سانتاندر ، 29 مارس 1934-مکزیکوسیتی ، 4 نوامبر 2019) یک نویسنده، روزنامه نگار، مقاله نویس و منتقد ادبی اسپانیایی-مکزیکی مستقر در مکزیک از سال 1941 بود.پدر وی یک چاپگر ساینسیالیست بود که در جنگ داخلی اسپانیا به عنوان کاپیتان پیاده نظام جنگید در حالی که همسر و فرزندانش در فرانسه و بلژیک پناهنده بودند. در پایان جنگ ، تمام خانواده در جمهوری دومینیکن ، کوبا و مکزیک به تبعید رفتند ، جایی که در سال 1941 آنها به طور دائم مستقر شدند.در سن 13 سالگی ، او در حال حاضر به عنوان فیلمنامه ن...
قسمت هایی از کتاب میل روشن هوس (لذت متن)
من تفسیر فیلم هایم را برای بینندگان آزاد گذاشته ام. شاید شما مجبور باشید من را روان کاوی کنید تا بفهمید که چرا این جزئیات را در فیلم هایم گذاشته ام و چه جذابیتی برایم دارند. نکته ی بد این است که براساس نظر روان کاوان، من غیر قابل روان کاوی هستم.