کتاب گورستان پراگ

The Prague Cemetery
کد کتاب : 1894
مترجم :
شابک : 978-200064590-0
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 672
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب گورستان پراگ اثر اومبرتو اکو

کتاب گورستان پراگ، رمانی نوشته ی اومبرتو اکو است که نخستین بار در سال 2010 به انتشار رسید. اروپا در قرن نوزدهم—از تورین گرفته تا پراگ و پاریس—سرشار از اتفاقات مخوف و اسرارآمیز است. یسوعی ها علیه فراماسون ها نقشه می کشند. جمهوری خواهان ایتالیایی، کشیشان را با روده های خودشان اعدام می کنند. تبهکاران فرانسوی روزها نقشه ی بمب گذاری می کشند و شب ها مراسم «بلک مس» را گرامی می دارند. همه ی کشورها، سازمان جاسوسی مختص به خود را دارند و جعل ها، دسیسه ها و قتل عام های خود را عملی می کنند. توطئه ها بر تاریخ حکومت می کنند. سراسر اروپا در هرج و مرج و آشوب است و هر کسی به فکر نجات خود. اما چه می شود اگر تمام این دسیسه ها، چه واقعی و چه خیالی، کار تنها یک نفر باشد؟

کتاب گورستان پراگ

اومبرتو اکو
اومبرتو اکو، زاده ی ۵ ژانویه ۱۹۳۲ و درگذشته ی ۱۹ فوریه ۲۰۱۶، نشانه شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد.اومبرتو اکو بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است. درحالی که او در وهله ی اول یک نشانه شناس و فلسفه دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است. وی یکی از مهم ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر به شمار می ...
نکوداشت های کتاب گورستان پراگ
An unforgettable journey through the underbelly of world-shattering events.
سفری فراموش نشدنی در پشت پرده ی رویدادهای تحول آمیز در جهان.
Amazon Amazon

A book immediately hailed as Eco's masterpiece.
کتابی که بلافاصله به عنوان شاهکار اکو مورد تحسین قرار گرفت.
Goodreads

A well-executed thriller... provocative and suspenseful.
تریلری خوش ساخت... برانگیزاننده و پرتعلیق.
USA Today USA Today

قسمت هایی از کتاب گورستان پراگ (لذت متن)
کسی که سند جعل می کند همیشه باید اطلاعات کافی داشته باشد. از همین رو من در کتابخانه ها وقت می گذراندم. کتابخانه ها جاهای مسحورکننده ای هستند: گاهی حس می کنید زیر سایه بان ایستگاه راه آهنی هستید و وقتی کتابی درباره ی مکان های عجیب و غریب می خوانید، حس می کنید به سرزمین های دوردست سفر کرده اید.

به این ترتیب بود که من به کتابی با حکاکی های ظریف از گورستان یهودیان در پراگ برخوردم. گورستان، که حالا متروک است، تقریبا دوازده هزار سنگ گور در فضایی بسیار فشرده داشت، اما تعداد دفن شده ها باید خیلی بیش از این بوده باشد، زیرا در طول قرن ها چندین لایه خاک اضافه شده بود. پس از این که گورستان به حال خود رها شده بود، کسی چند سنگ گور را، با نوشته های روی آن ها، از جا بلند کرده بود تا توده ای غیرمنظم از سنگ گورها پدید آورد که به هر سو متمایل بودند (یا شاید خود یهودیان، بی ملاحظه و با بی علاقگیشان نسبت به زیبایی و نظم، آن ها را کنده بودند).

آن مکان متروک مناسب به نظر می رسید و این فقط به خاطر عدم تجانسش نبود. بر اساس چه تدبیری یسوعیان تصمیم گرفته بودند در مکانی جمع شوند که برای یهودیان مقدس بود؟ و بر این مکانی که از یاد همگان رفته بود و شاید در دسترسشان هم نبود چه کنترلی داشتند؟ همه پرسش هایی بی پاسخ که بر اعتبار داستان می افزود؛ چون من عقیده داشتم بیانکو، وقتی تمام داده ها کاملا محتمل و توضیح دادنی باشد، جدا متقاعد خواهد شد قصه قلابی است.