کتاب عطش آمریکایی

American hunger
کد کتاب : 19184
مترجم :
شابک : 978-9644482915
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 230
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عطش آمریکایی اثر ریچارد رایت

ریچارد ناتانیل رایت متولد سپتامبر سال 1908 میلادی یک نویسنده آمریکایی آفریقای تبار بود. آثار او شامل رمان، داستان کوتاه و شعر است. موضوع اکثر آثار او درگیری های آمریکایی های آفریقایی تبار در اواخر قرن 19 و اواسط قرن بیستم است. حاصل کار او تغییر نگرش آمریکایی ها در اواخر قرن بیستم به مسائل نژادی است.
انتشارات هارپر که ناشر زندگینامه ی رایت بود، حاضر شد فقط داستان بزرگ شدن او را در جنوب منتشر کند که در پایان راهی شمال می شود. پسرک سیاه (1945).
تاثیری که این نیمه داستان داشت همان نگاه سنتی به شمال به منزله ی مفر و امکان رستگاری بود، پایانی خوش؛ حال آنکه جنوب نماینده ی سرکوب و بطالت بود. این بی شک تا حدی درست بود اما در عین حال مایه ی تشفی خاطر سفیدپوست های شمالی نیز می شد. ناشر حتی از او خواست پایان مثبت تر و میهن پرستانه تری به کتاب اضافه کند که نپذیرفت...
اما نیمه ی دوم این حدیث نفس یعنی "عطش آمریکایی": خواندن درباره ی اضطرابها و فقری که برای پیدا کردن باید با آن دست و پنجه نرم کند، سبب می شد که تصور شمالی ها از جامعه ی مودبشان متزلزل شود. عطش آمریکایی پس از مرگ رایت منتشر شد.

کتاب عطش آمریکایی

ریچارد رایت
ریچارد ناتانیل رایت، زاده ی 4 سپتامبر 1908 و درگذشته ی 28 نوامبر 1960، نویسنده ی آمریکایی رمان، داستان کوتاه، شعر و آثار غیرداستانی بود. رایت در سیزده سالگی وارد مدرسه ی جیم هیل شد و تنها پس از گذشت دو هفته، به صورت جهشی به پایه ی ششم برده شد. او در پانزده سالگی اولین داستان خود را در یک روزنامه ی محلی به چاپ رساند.رایت در سال 1937 به نیویورک نقل مکان کرد و روابطی با اعضای حزب کمونیست شکل داد و پس از مدتی، در روزنامه ی کمونیست دیلی ورکر مشغول به کار شد. او در سال 1946 برای همیشه آمریکا را ترک...