کتاب انهدام یک قلب

Downfall of the Heart
کد کتاب : 19252
مترجم :
شابک : 978-6226652322
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب انهدام یک قلب اثر اشتفن تسوایک

"انهدام یک قلب" اثری است از "اشتفن تسوایک"، نویسنده ی معروف و برجسته ی اتریشی که قلم خود را در زمینه ی نگارش داستان، نمایش نامه، زندگی نامه و انواع دیگری از نوشتار امتحان کرده و محبوبیت جهانی وی، نشان دهنده ی موفقیت او در عرصه ی نویسندگی بوده است. آثار "اشتفن تسوایک" در دهه ی بیست و سی میلادی چنان مورد توجه واقع شد که به چندین زبان زنده ی دنیا مورد ترجمه قرار گرفت.
اثر پیش رو با عنوان "انهدام یک قلب" شامل پنج داستان هیجان انگیز است که شما را به سفری شبیه سوار شدن بر چرخ و فلک می برد و احساساتی را در شما برمی انگیزاند که شاید مشابه آن را در ترسیم عشق در شرایط ناآشنا تجربه نکرده اید. علاوه بر این همجوشی بسیار هنرمندانه ای که در این کتاب به کار رفته است ، حول احساسات می چرخد و موفقیت خود را در حالی که شما را در انتهای هر داستان متحیر می کند، به اثبات می رساند. "انهدام یک قلب" به راستی اثری درخشان است.
داستان اول ایده ای دارد که مدت ها ذهن خواننده را به خود درگیر می کند و در این قصه با نوعی اغراق خوشایند مواجهیم. این ایده نشان می دهد که مخاطره آمیزترین شرایط برای انسان ها ، بی تفاوتی است. چیزی بدتر از هرگونه خشونت ، تصادف یا مرگ . وقتی فرد به وضعیت نادری از سکون درونی دست می یابد یا به بالاترین سطح صلح با خود و جهان می رسد ، این امر گاهی منجر به بی تفاوتی مهلکی می شود که "اشتفن تسوایک" آن را در اینجا به خوبی به تصویر کشیده است.

کتاب انهدام یک قلب

اشتفن تسوایک
اشتفن تسوایک (اشتفان سوایگ)، زاده ی 28 نوامبر 1881 و درگذشته ی 22 فوریه ی 1942، رمان نویس، نمایشنامه نویس، روزنامه نگار و زندگینامه نویس اتریشی بود. تسوایک در رشته ی فلسفه در دانشگاه وین تحصیل کرد و مدرک دکتری خود را در سال 1904 به دست آورد. او در جنگ جهانی اول در بایگانی وزارت جنگ خدمت کرد و در پی قدرت گرفتن هیتلر در آلمان، در سال 1934 از اتریش گریخت و به انگلستان و سپس به آمریکا رفت. تسوایک در سال 1941 به برزیل نقل مکان کرد و یک سال بعد به همراه همسر دومش دست به خودکشی زد. او یک از شاگردان ...
قسمت هایی از کتاب انهدام یک قلب (لذت متن)
برای آنکه دست تقدیر قلبی را به طور علاج ناپذیری خراب و ویران کند همیشه به ترس و جوش زیاد و نیروی شدید و وحشیانه نیازی نیست. گویی اراده سرکش و شکل دهنده تقدیر از ایجاد یک علت پوچ و بی معنی برای پریشان کردن و شکستن قلب آدمی لذتی خاص می برد. در زبان نارسا و مبهم ما آدمیان این نخستین اتفاق بی اهمیت «علت تصادفی» نامیده می شود و با تعجب اهمیت جزئی ظاهر آن را با عواقب غالبا شگفت آوری که از آن حاصل می شود مقایسه می کنیم، ولی همان طور که یک بیماری با طرز علاجش آغاز نمی شود شروع سرنوشت انسان نیز با آشکار شدنش همراه و هم زمان نیست.

تقریبا زمزمه ای بود که از جایی نزدیک آنجا در تاریکی به گوش می رسید. زمزمه ای بسیار خفیف ولی به صورتی که پیرمرد نمی توانست در آن تردید کند. دری چوبی صدا کرد، باز صدایی شنیده شد، چیزی حرکت کرد و ظرف یک ثانیه از دری که کمی باز شد شده بود مخروطی نورانی به داخل فضای بی شکل تاریک تابید. این چه بود؟ پیرمرد ناخواسته به گوشه ای تکیه داد. این کار او ابدأ از روی کنجکاوی نبود، بلکه تنها به دلیل احساس شرم و ناراحتی بود.