کتاب بئاتریچه ها

Le Beatrici
کد کتاب : 19486
مترجم :
شابک : 978-6003675544
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب بئاتریچه ها اثر استفانو بنی

بئاتریچه ها نمایشنامه ای است از استفانو بنی که جزو نویسندگان مطرح معاصر ایتالیا است. بئاتریچه ها از شش مونولوگ کمدی برای زنان تشکیل شده است. شش زن متفاوت که به نوعی با هم پیوند می یابند . یک راهبه ، یک زن مضطرب ، یک زن شاغل ، پیرزنی عوضی و پیرزن رویاباف ، یک زن جوان بی قرار ، یک نوجوان بی رحم و ... . مونولوگ اول از زبان بئاتریچه است. معشوق و همسفر دانته در کتاب کمدی الهی. و باقی شخصیت ها به نوعی با بئاتریچه ارتباط پیدا می کنند. نامگذاری کتاب نیز به همین دلیل است. این شش مونولوگ نمایشی مداوم از گرفتاری ها، ناسزاگویی ها ، تنش ها و تشویش های عاشقانه ، جملات نامفهوم ، دلهره های جنسی ، زمزمه های رویاگون و ... هستند. اثری بی نظیر ، بین تئاتر و داستان. در انتهای هر مونولوگ یک شعر طنز وجود دارد که با داستان آن مونولوگ نیز در ارتباط است و می تواند همراه با موسیقی اجرا شود.
بئاتریچه حاصل کار یک نمایش کارگاهی است که برای اول بار در جنوا با حضور پنج بازیگر زن به روی صحنه رفت. استفانو بنی علاوه بر نمایشنامه، داستان کوتاه و رمان هایی عمدتا به سبک رئالیسم جادویی و با سبک منحصر به فرد خودش در کارنامه اش دارد.

کتاب بئاتریچه ها

استفانو بنی
استفانو بنی نویسنده، شاعر، روزنامه نگار ورهبرارکسترمشهورایتالیایی است. استفانو بنی یکی ازخلاق ترین نویسندگان ایتالیایی نسل دوم پس ازجنگ جهانی دوم است، کتاب کافه زیر دریا اولین اثر ترجمه شده ی او به زبان فارسی است که شامل داستان هاییست بسیارگوناگون ودرسبک های مختلف، آمیخته با طنزی خاص و نادر.