کتاب الکترونیک برای بچه ها

Electronics For Kids For Dummies
کد کتاب : 20097
مترجم :
شابک : 978-6008668305
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 322
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب الکترونیک برای بچه ها اثر کتلین شیمی

کتاب «الکترونیک برای بچه ها» یک راه آسان برای شروع کار کودکان با وسایل الکترونیکی را ارائه می دهد. آن هم با زبانی شیوه و نثری دلنشین.

اگر نوجوان شما دوست دارد کار کند ، کتاب «الکترونیک برای بچه ها» اینجا است تا مفاهیم اصلی الکترونیک را به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب به آنها آموزش دهد. این کتاب به گونه ای نوشته شده که بچه های سنین دبستان تا راهنمایی می توانند آن را بفهمند. این اثر آموزشی همچنین دارای عکس های رنگی ، دستورالعمل های ساده ، نمونه های ساده و 13 پروژه جالب است که اعتماد به نفس فرزند شما را افزایش می دهد و در عین حال درس های ارزشمند الکترونیک را تقویت می کند.

این راهنمای دوستانه که توسط مهندس مجرب کتلین شیمی نوشته شده است ، راه صحیح آموزش کودکان را در مورد این زمینه هیجان انگیز - اما به طور بالقوه خطرناک - نشان می دهد. از ساخت چراغ قوه LED و رادیو گرفته تا ایجاد یک چراغ شب هوشمند و چشمک زدن LED، همه را در این کتاب فرابگیرید.

کتاب«الکترونیک برای بچه ها» کودکان را با اصول اولیه لوازم الکترونیکی آشنا می کند. این کتاب شامل 13 پروژه عملی است.

کتاب الکترونیک برای بچه ها

قسمت هایی از کتاب الکترونیک برای بچه ها (لذت متن)
تا حالا اسم حسگر به گوشتان خورده؟ حسگر (سنسور) وسیله ای است که تغییر نور، حرکت، حرارت، رطوبت باهر مولفه ی فیزیکی دیگر را متوجه می شود و با تولید ولتاژ، مقاومت یا سایر مولفه های فیزیکی، به آن اتفاق واکنش نشان می دهد. حسگر به اتفاقات مختلف با مولفه های الکتریکی پاسخ می دهد؛ پس می توانید با کمک آن ها مدار را با تغییرات محیط کنترل کنید. در این پروژه از یک حسگر که فوتورزیستور نام دارد و تغییرات نور را متوجه می شود، استفاده می کنیم. مدار که فقط هفت قطعه و یک باتری دارد، با استفاده از فوتورزیستور کنترل می کند که چه زمانی تور روشن یا خاموش باشد. در این پروژه، مدار مثل یک چراغ خواب هوشمند عمل می کند و با تاریک شدن محیط روشن می شود.

فوتورزیستور که به آن حسگر نور یا فوتوسل هم می گویند از مواد نیمه رسانا ساخته شده است. این حسگر کارکرد جالبی دارد و مثل یک مقاومت عمل می کند. با این تفاوت که مقدار مقاومت آن به نور محیط وابسته است. در (شکل ۱-۲ الف) چند فوتورزیستور را می بینید و در (شکل ۱-۷ ب) یک فوتورزیستور از نزدیک نشان داده شده است. نکته ی جالب درباره ی آن ها این است که هیچ عدد و مشخصه ای رویشان نوشته نشده، هیچ چیز، حتی مدلشان، این مسئله باعث می شود که کار با آن ها هیچ جزئیاتی نداشته باشد؛ یعنی سرگرم کننده باشد! اینکه بخواهید مقدار مقاومت فوتورزیستور را دقیقا طبق مقدار دلخواهتان تنظیم کنید، مثل این است که بخواهید یک پر را در هوا بگیرید. یکی از سختی ها این است که اصلا نمی دانید برای هر مقدار مقاومت چقدر نور باید بدهید؛ مگر اینکه از نورسنج استفاده کنید که انرژی نور را می سنجد در اصل فوتورزیستور این گونه عمل می کند

در نور زیاد، مقاومتش کاهش پیدا می کند؛ در تاریکی مقاومتش افزایش می یابید. اگر فوتورزیستور ش ما مثل مال من کار نمی کند، نگران نباشید. در این پروژه یاد می گیرید که چگونه حتی وقتی فوتورزیستور شما خیلی عجیب و غیر عادی است مدارتان را تنظیم کنید. کار جالبی خواهد بود، قول می دهم.